fredag, maj 01, 2009

Altan...

... är nu målad och fin. Jag måste medge att det vart riiiiktigt bra alltså. Känns som jag gjort ett bra jobb än fast jag bara är halvägs genom, efterssom jag ska ju ta mig an altan också. Men räcket ä bra nu så jag ä ju lite nöjd =)

Så här såg räcket ut efter jag slipat, tvättat och lagat lite. Bara att tvätta det vart liksom natt och dag, känns som det låg tio år med skit ovanpå det hela. Jag gatt vända mig till lite andra kort för att se hur det såg ut innan jag tvätta det och jag rugga till. Ni kommer se på en bild längre ned vad jag mena. Notera också att isen på sjön i bakgrunden är ännu vit och hård den 29 April.... ni ska få se vad två dagar kan göra =)

Tyckte efter jag liksom slipat och slipat och slipat va mycket vit färg som va kvar. Men va faan, hur jävla hårt kan en det färg sitta. Jag gav upp och tänkte att va faan, de håller väll så länge det håller =)
På denna delen av räcket så gick det bort mycket mer än va jag trodde det skulle gå. Va som att denna del va mer utsatt på någe sätt. Dock som ni se ha vi inte räcket hela vägen ut som vi hade förut. När dom bröt upp altan för att gräva på grunden så va dom tungen till att ta bort yttersta stolpen men va tusan, det gör faktiskt inget. Detta ska ju inte sitta i allt för många år till å man ha ju inga svå barn som kan ramla och falla. Möjligen en full gäst eller två =)
På denna bild ser ni räcket hur det såg ut liksom för två år sedan. Jag mena...nu äre ju snö och snön är ju vit.....um....räcket är svart. Å det är liksom inget som ha flagnat utan det är allmän skitigt....URK!
Men här ha ni det färdig målat, jo ja tackar. De ä ju nästan så man ä stolt =) Rent.....fint......jo, de ä ju som om man skulle ha gjort det själv =) Å se ni isen i bakgrunden, svart och tun som ett löv och de är bara på 2 dar. Det ha vart varmt i luften men inatt var det -0,4 så de va tur mina blommor va inne.


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...