torsdag, maj 28, 2009

Käleksmums, färdigrätter och städning...


... det är verkligen inte illa för en dags arbete
måste jag säga. Än är ju dock inte dagen slut men jag hade inte tänkt göra allt för mycket ikväll.

Det vart en dag med mycke sol ute men hellvette vad det blåser. Storm på hög nivå så jag håller mig inne, hade ändå en massa saker som gatt göras. Det vart bland annat vattna mina fina blomster som jag ha inne, dock ha jag sett att vissa ser lite underliga ut för dom har förlorat ett eller 50 blad för mycket. Men blommor verka ändå komma från dom. Hittade också mitt i havet (10-15) blommor en midsommarstång. Verka som jag aldrig ha tagit bort den så den sitter i en av mina blommor så fint och bara väntar på att det ska bli midsommar =)
På tal om midsommar så är inbjudningarna skickade, några lekar helt klara och bön/bedjan om soligt väder utan regn på full gång. Vi ha klarat oss hitills alla år utan regn på midsommar, å ha det kommit så ha det bara vart någe små skvitter, sånt kan man ju leva med. Det är ju en fördel för lekarna att det inte är regn för att kunna utföra dom =)
Några färdigrätter ha jag hunnit med idag, både makaroner & korv plus en korv gryta jag gör i ugn med mycket vitlök, den serveras till ris så Erik ha fått några fler färdigrätter nu så han har käk till veckan =)
Myst höll mig sällskap när jag skulle vattna blommorna, mycket intreserad av fåglarna ute. Så det vart nån timme med tjaj och gnäll om att få gå ut. Hade dock inte tid med det så hon få gå ut på söndag....hon dö int av det =) Kärleksmums....awww.....jag va så sugen på att testa baka den. Såg på Leila bakar igår å då gjorde hon bland annat denna goda sak. Jag gatt ba testa att göra...hon älska choklad, jag äslka choklad...vad kan gå fel ?!? =) Här är kakan innan den åker in i ugnen.... Färdig kaka med em choklad röra ovanpå och cocos på toppen. Det ha redan försvunnit en längd och det kommer försvinna en till idag =) Tänkte svärfar skulle få smaka på godsaken, han bruka gilla go kakun som jag bruka göra så det blir nog en bra hit! =)
Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

*dreglar lite lätt..*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...