söndag, maj 31, 2009

Fredag...

... ja fredag var det mycket att göra. Bland annat vart det städning och fixa till efterssom mamma och pappa skulle komma på kvällen. Dom skulle fara nån gång efter 16.00 från storuman så dom skulle va hos oss runt 19,30-20,30. Tänkte då att de skulle ju va vättre att fixa tårtan, fixa salladen och allt sånt före så man inte behöver fixa allt sånt när dom är här.

Vart ändå lite stressigt för när Erik kom hem vart det iväg å handla, tanka och sånt. Sedan hem å packa upp, käka och sedan ut och klippa gräset och städa bilen. Dom kom typ precis när jag stod och damsuga bilen =) Skulle ha lämnat över slangen till pappa..inte för jag tro han skulle ställt sig å damsuga våran bil men man kan ju testa =)

Tårtan nygräddad och fin =)
Nu se man hur mycket jag gjorde samtidigt, vispa grädden, fixa salladen, hacka rödlöken, gjorde tårtan =)
Mandariner på Mammas tårta ä undervart, den ä liksom söt men sommar syrlig ... mmmm ... =)


Salladen vart riktigt krispig och fräsh, mycket god om jag få säga det själv =) Tro inte Erik klaga heller, han käkade för fulla muggar. Detta ä ju liksom bara grunden till min sallad men då ha jag i skålar brevid rödlök, kyckling, tonfisk, skinka, riven ost å så ha man ju till vitlöksbröd och salladsdressing...*slurp*...
Satt uppe länga på Fredag och bara prata, det va mysigt å så vare ju rätt varmt ute =)
Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Kanonbra idé med salladen. Som en egen salladsbuffé, typ! Den idén ska jag nog sno rakt av, hehe. Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...