fredag, maj 01, 2009

Jobb, slit och arbete =)

Jag ha ju lite fler bilder idag som jag tänkte jag skulle bjuda med mig av =) Man börja verkligen känna av sommar känslan nu när börja få ta fram lite tomtar som ska ut i trädgården. Men dock gör sig snön i bakgrunden sig påmind av att än så är det ett tag innan man helt kan kalla det sommar =)Krattning blir alltid ett måste på översidan av våran gård, det ä inte så man kan sätta barr och löv fria träd. å än om det skulle finnas är jag rätt säker på att dom inte skulle va så vackra =/ Men Erik och fie gör ett bra jobb med att försöka kratta och kärra bort det hela, jag hade annat att göra...typ vårfint!Jovars, is på sjön, gräs på väg upp, träderna knoppar och det vi grävde upp förra året börja få lite gräs uppstickandes genom det hela =)
Komunanställd =)
Tittar lite på det som grävdes upp förra året men vart inte helt tagit hand om. Här är det rötter, gropar, stubbar och skit som ska upp på en vagn och köras ned till bränn brasan ned på lägdan.
Gatt göra hål i bordet för att vi förra helgen köpte ett parasoll som ska sitta i detta träbord. Tanken är att vi ska måla om dessa bruna utemöbler till svart, vet inte när och varför vi valde svart ä enkelt. Ok, svart när det är sol bränns men denna mörka trä färg är ett satyg, va faan vill det inte lossna för. Det blir typ små flagner efter åren men när du tar slip maskin få du stå en halvtimme på samma ställe, ja...man kan ta ett grövre sandpapper men jag ska inte igenom bordet för det ska bort. Vi funderade som så, bordet ha många bräder hur ska man ta sig i mellan, jo man måste loss med varje bräda och vissa bräder på soffan ä inte så kul att ta loss så hur man skulle få sig i mellan vet vi inte. Så antingen slipa man bara ytan och olja in den och ha brunt i varje skarv...NEJ TACK! Eller så måla vi en mörkare färg över det hela. För vi fundera lite på vilken färg skulle man vilja ha på utemöblerna...ja......inte vit, brun, rosa, grön, obehandlad, rosa....nä....svart eller mörkblå. Så vi tänkte då som så om vi måla dom svarta för att täcka den bruna fägen å så få möblerna hålla så länge dom håller. För det året vi ska bygga om altanen...typ om 3-5 år så lär vi nog köpa nya utemöbler. Men den dagen den sorgen =)
Myst och Tippex fick va ute och gå i koppel ett tag också =)

När vi liksom va ute och tog in blommorna så passa jag på att ta ett kort på Erik, glad i hågen =)
Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...