torsdag, maj 07, 2009

Torsdag....

.... jo, de är idag det =) Imorrn kommer broder och hand familj på besök, ska vara här under helgen så det blir en livad helg. Tre barn...så många barn ha det inte vart här samtidigt på bra länge. Tycker lite synd om kisse efterssom hon inte är så förtjust i barn (lever om för mycket, för höga pip ljud) men dom kommer ha en hel övervåning för sig själv och på kvällen när man är uppe vid Tv:n så får dom va i den bortre delen av övervåningen, dom hare gött =)
Satt å fundera vad man skulle handla hem, va ska man äta på morgonen?!? Någe gött på kvällen?!? Ska man äta ute på lördag eller äter vi grillat hemma här ?!? Ja frågorna är många men jag hittar säkert på någe. Vi ska föresten göra stan på Lördag....ojojoj va dom ska få prova kläder (till bröllopet) , ska se till att ha kamera i högsta hugg och hoppas därav få lite fina bilder =)

Ha vart riktigt duktig i veckan, har hunnit städa, putsa fönster, hängt upp nya gardiner, tvättat, skura och allmänt damtorka i hela huset. Vart riktigt rent, de behövdes verkligen för de va smått dammigt =) Såg nu också när jag höll på städa att man börja kunna sin sak, det går mer eller mindre av automatik. Gatt fundera mer än en gång om man hade städat där eller har man bara gått förbi..hmmm....

Annars så ha vi rätt så fint väder idag, det är sol mer några moln här och där. Men det blåser som faan själv. Igår kolla jag ut på altan och vart fundersam för 2 plaststolar hade flyttat sig typ 3 meter. Fundera på om dom hade blåst omkull och Fie hade rest upp dom men tydligen inte. Å så idag...hmmm...jag ha flyttat dom stolarna 3 gånger tillbax där dom ska stå. Det blåser så mycket så på den ny oljade delen gliiiiiiider dom fram, därav hamna dom på den delen som inte är inoljad än... Började fundera på spöken ett tag för man han bara sno sig så va dom tillbax där dom stanna. Måste va vinden annars bli jag smått fundersam.....

Nä, nu ska jag hämta posten, göra nån mat, ta upp kakor från frysen. Men om int annat så är jag tillbaks efter helgen med förhoppningsvis bra bilder =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...