lördag, maj 16, 2009

Det artar sig...


... på tomten och överallt annars =) Idag börja det lite segt, med moln på himmelen så kändes allt så jobbigt bara. Men efter fikat börja det spricka upp å då kändes det bara så mycket roligare.

Började med att flytta min torkställning som stod under ett träd förut så fågel faana älska att skita på mina nytvättade kläder. Vart nu tillslut så less dom så jag och erik flyttade det hela...grrrr.... skit nu din jävel =)

Efter det vart det att bära bort lite krukor som jag skulle sätta lite lökar i. Erik börja skotta matjord till sidan av altan, vi ska nämligen fylla igen det som sjunkit undan och sedan så imorrn så man kanske kan få lite fin tät gräsmatta där =) Jag passade på att sätta ut min regnmätare också, min fina helge regnmätare. Hemma gjord av bara mig, Erik ha inte ens hjälpt mig att skära ut utan jag ha gjort ALLT själv *stolt*. Finns vissa saker jag skulle ha ändrat om jag kunnat men va tusan....den ä ju hemma gjord =)

Regnmätaren är rätt så hög se jag nu, ha aldrig tänkt på det. Erik och Helge är som kompisar nu, få se va han tycker när han få älg skit på gräsmattan =) Här där Hälge placeras håller vi på kratta ut jorden, det är här det ska sås så hälge kommer bli instängd av band men han klaga inte =)
Jag ska sätta ut tillbringarn i stativet också men jag glömde den i garaget, men den kommer snart =) Med tanke på att det är jag som gjort honom så måste jag utbrista - Ä han inte stilig så säg =)

Dessa krukor han jag sätta så tog jorden slut så jag måste fara och köpa ny. Men jag ä välldigt osäker att det kommer några från dessa. Den vita va det något planterat sedan förut och jag vet inte...de ska va en flerårs men de vette faan om de kommer någe. Den som ä längst till höger kommer de någe grönt, se ut som nå jätte blad men jag vet inte hur det kommer att se ut. Dom andra fem zink krukorna är det satt lökar i, terassbegonior, andra typer av begonior och dalia. Men daliarna såg smått skumma ut, ska som sagt bli impad om de kommer någe....

Självfallet vart det grillat idag, det vart parisare och mmmmm sä gött det blev. Vi ha tusan grillat dubbelt så mycket redan som vi gjorde hela förra sommaren =) Men det ä liksom så skönt att sitta ute och grilla, plus att det blir så mycke godare än att man steker dom.

Sitter nu och funderar på om jag skulle gå ut och ta några fler kort, bara för att det börja bli så fint ute. Men vi få se, man ska orka gå ned också =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...