söndag, maj 17, 2009

Sommarjobb....

... är vad sommaren går ut på va ?!? =) I alla fall om man äger ett hus, det är alltid någe att göra. Man ha liksom någe som kommer och slår en i bakhuvet och säger - Va, ska du int ta och fixa det där!?! Sånt där som liksom inte jag tänkt på utan man gått runt i sin lilla fantasivärld och inbillar sig att allt ä snyggt å fint =)

Men idag ha vi verkligen haft göra så det räcker å blir över, å bränt mig ha man också gjort "JÄDRA SOL", men dock ä solen bättre än regn och blåst när man ska hålla på ute.

Begrundade vårat stora träd som vi ha på nedersidan av huset och såg att nu tusan håller det på blomma, snart ha man ett träd hel vitt med blommor.
Till och med andra sidan kärna ha fått sig en dos av sol så kanske det slå ut där okså snart, de börja verkligen kännas som om det är sommar på "G".....
Förstår mig dock inte på min kamera, jag ville visa det som blomma på trädgrenen men den fixera sig liksom på bakgrunden så bakgrunden blir alldeles klar men kvisten suddig ... dumma dumma kamera. Ja, här kommer i alla fall vissa bättre och vissa sämre kort tagna av min kamera =)
Våra fina björkar lär väll få löv snart, kronorna bruka bli så stor på dessa två. Man bli dessutom så fiskesugen nu när man sitter och kollar på vattnet...snart ska man fiska lite =)
Detta är liksom ett kort visat till min mor att våra trän slår snart ut...hur gåre med er snö?!? =)
Fina miner se ja man kan få av Erik=) Han kärrade matgjord och jag krattade för fulla muggar, snyggt vart det och nu hoppas vi att det ska växa utav ba hell&"% =)
Det vart riktigt fint här vid altanen när man fick på lite matgjord och fick lite stenar dit som en mur. Bakom denna mur ska det först upp ett typ av vägg som ska dölja insynen under altan och så precis framför ska det bli en rabatt. Det växer någe där nu men jag ha noll koll på vad det är. Det är liksom inte någe jag ha hett dit utan den före eller den före den =)
På vänster sida lutar det neråt nalta kopiöst men på höger sida så är det rakt och fint....börjat växa lite se ni =)
På denna sida ha vi nu lagt matgjord och ska så med fön nu till veckan, det växer lite igenom men det skulle va kul med att det kanske va mindre än 1 meter mellan varje grästrå =) Sedan se ni juh hälge långt där nere...å så en kruka tll höger där jag ska sätta en kaktus....jehu..kaktus....dom ä skitfräna men aj så ont att hålla på med =)
Erik tvättade upp sin gräsklippare så den int ska va sä skitig å så gatt dom juh kolla så den gick vilket då den gjorde =)
Vi gatt fylla ett antal decimeter vid väggen för där hade det sjunkit mer än va vi trodde det skulle göra. Men nu äre fyllt och klappat igen så vi ska så lite gräs här också. Vattentunnan min står på ett behagligt avstång till alla mina blommor vilket är en stor fördel. Här ha vi hållit på mycket diag för vi gatt föst ta bort trappsteget upp på altan och betongblocket framför så vi kunde fylla under. Å satan så tung detta betongblock är, de ä inte precis så man bär den på en person...ICKE!!!....fördel, ingen vill sno den =)Svärfar och fie var också ute och kollade läget, ett tecken på att de va varmt ute idag....svärfar gick med bar överdel...då vet man det ä varmt =)Mitt blombord är på plats och några blommor och statyer är på plats, men alla blommor är inte där än men snart =)För ett tag sedan köpte jag lökar och satte i denna guld kruka, men så nästa år så va dom lökarna döda men jag såg någe annat växa, viste då inte va det va som växte men nu idag vet jag...ett träd =) Det ä fint tycker jag så den få va knar och nu börja det komma några skott också från den.... Den ä bra att ha på påsk för man sätter upp fjädrar i den, på midsommar äre ballonger där och på vinterns så sitter en snögubbe i den =)
Jag va inne ett tag och förberedde maten å va hittar jag i fönstret...jo, en söt Myst som fastna på bild =)Å vet ni vad....de vart grillat idag också...nä ha ni hört ?!?....GRIIIIILLAT!!! =) Bruka jag grilla...nähäää =) Men denna gång grilla jag någe nytt, eller ja...på ett nytt sätt i alla fall. Jag tina en tjurpenis (även kallad oxfile) och grilla den i bara salt och peppar. Sedan lade jag den i folie med strimlad purjolök, lök, squash. Hällde över en glasyr med sweet and sour, soyahonung och vitlöks salt. Lade också på 100g margarin i knytet, plus dill. Sedan förpacka å så på grillen och stäng locket så blir det som en ugn. Efter 1 timme tog jag ut den och grilla mina majs kolvar, mmmm....majs =) Så här vart resultatet efter en timme, det ä så mört så inni bombens =)
Potatisgratäng (hemmagjord), majskolvar och så kött med purjölök, lök och sqash.....mmmmm =)
Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...