fredag, maj 22, 2009

Ja de ä vackert väääääääder =)

Idag va vi och besiktiga bilen, inte så mycket fel men vi måste byta en spindel led och byt ett däck för att mönstret va så lågt på den. Vi hade räknat med att göra någe åt däcket men spindel leden viste vi inte. Men men, det är smällar man få ta va, han tyckte våran bil va i lika gott skick som en ny bil. Vi ha bland de lägsta utsläppen ur en bil som gå, inge rost och den spinner som en puma =) Vi haft otroligt tur med denna bil...*peppar peppar* =)

När vi kom hem från det så va det dags att göra lite små saker ute som landet, så gräsfrön , klippa gräset, snygga till i garaget, fixa i tvätt stugan och mycket mer. Det vart full rulle på oss idag...inte helt illa faktiskt =)
Min gräslök verka må bra i alla fall, växer så det knakar. Ska klippa min första skörd av den nu imorrn så den kommer bli lite snaggad =)
Hmmm, se jag måste måla denna plåt balja, skulle vilja ha den svart...hmmm.....
Erik kör runt på sin lilla gräsklippar och klipper gräset för första gången i år, men ursh va vi ha en ojämn gräsmatta på neder sidan. Men men, den ska fixas till så fort vi slutat köra traktor på den. Men det tar nog nått år till tyvärr.....

Nu vi sått gräsfrön och spärrat av så vi hoppas vi ska få mycke gräs här. Den som kommer gå på den avstängda stället kommer handlingen få spö av mig i år. Man hållit på så himla många timmar med att kratta, fylla, plana och skit så nu ä jag less denna sida =/Jehu, tillkommit några fler små krukor, de bli en himla hög allt efterssom man känner för att plantera =)Ha ni set!?!...ha ni sett!?!... Hälge ha fått sin regn mätare...nu är den complete!!!!!Ursh, å så vänder jag mig om så se jag mitt andra projekt som jag ska börja med efter midsommar. Dessa möbler ska slipas, rispas och lagas och så målas svarta.....brun och fula...ush...And round and round we go....lalalalal...=)Framsidan kan jag tänka mig växer bättre efterssom den ligger lite i skuggan så den torkar inte ut....Rabarber skörden sker snart, måste ta dom en gång så kommer det flera. Ska göra rabarber paj och rabarber kräm...mums..... =)Jaoo, några blommor verka jag ju ha fått att växa i alla fall. Tro snart jag ska börja med plast blommor för det enda jag kan de ä att ta död på dom jävlarna =) Skulle haft mamma närmre så jag kunde be om hjälp och så. Lättare att ha dom nära så man inte behöver ta kort på allt och förklara utan bara visa liksom =)
Nä, imorrn blire lite fortsättning ute och så....finns alltid saker att göra om man bara vill =)
Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...