fredag, maj 22, 2009

Främmande =)

Eller, ja....dom ä väll inte helt främmande för jag vet ju vem dom är =) Kjell och Sussi med barnen Tea (Dorotea) och Mina (Wilhelmina) kom i onsdags.
Tänkte vi skulle käka lite gött på onsdagen och så på torsdagen så skulle vi fara på ÖrnXPO (en typ av marknad och exponering av företag).
Trodde inte det skulle bli båge av först för på Tisdags kvällen typ runt 24,00 snåret så käner jag en konstig lukt under disk bänken. Tänkte först att det kanske va typ skräpet eller dyligt som låg å lukta. Men det va en fränare doft i näsa, lukta inte matrester eller dyligt utan mer fuktig doft. Så när jag kolla under se jag hur det läckar under våran kallvatten rör. Den gamla handuken jag hade på golvet där inne som bruka suga upp funkt (bruka kunna konsten att bli fukt så in åt hellvette så det ligger alltid en handuk där under) va med eller mindre dyng sur. Det froppa liksom om den när man höll upp den...*suck*... Fick börja med att plocka bort allt därifrån å så vira en liten trasa runt röret så när den blir blöt kan det börja droppa från den in i en bunke. Vilket också funka men tusan va det rann, jag fick ha vatten vakt för jag gatt hälla ur hinken varje 1-2 timme. När klockan va 7 så ringde Erik till svärfar så han kunde komma och hjälpa mig. Så nu äre fixat å klart =) Men onda onda onda vatten rör.....gissa om man va trött på onsdags kväll...ursh =/
Det vart grillad oxfile som görs i ungsfolie efter dom fått färg och så lite grillade majskolvar, sallad och potatisgratäng. Det va faktiskt inte helt fel måste jag medge =)
Torsdag: Örn XPO är vi på och travar runt som ardenner hästar. Lugn takt men fast på jorden, utom Sussi som riden sin tjur...hm.....lät fel =) Småfränt att se men jag sätter mig inte där....få ha stege så jag kommer upp i så fall =)
Um, ja alltså. Detta är ett hopp skepp och för 0,0000001 secund sedan va det en Tea här som hoppade runt runt å så precis när jag knäpper bilden försvan hon ju självklart. Men ni fick se ett fint hopp skepp i alla fall =)
Nu tusan fick jag hon på kort, Dorotea även kallad Tea. Busarnas mästare, charmtrollet nummer 1 =)
Å så ha vi busfröet nummer 2, Wilhelmina äve kallad Mina. Fick henne att le första gången idag men jag måste säga, visst tusan ä hon söt när hon ler....hon borde le lite oftare =)
Tänker ni samma sak som jag tänkte första gången när jag hörde va dom hette, hmm...dorotea, wilhelmina......finns det nån sammankoppling att dom vart gjorda där, födda där....=) Men icke =)
Muntergöken nummero 1 =) Eller jao, när han vill men inte just nu =) Det vart ju lige gött köpt idag. Rökt sidfläsk, renkött, tunnbröd, kakburk, tekakor, marknads chips =) Å så två överprisade coca kola burkar, man fick betala 20kr per burk....DYYYYYRT!!!

Kjelle och Sussi, vi sitter å tar det lungt å låter våra ben vila medans Mina och Tea är och hoppar i alla hoppborgar. Efter detta vart det en STENHÅRD burgare för mig och pizza för dom andra på La Guna =) Aldrig mer en hamburgare på en pizzeria =/ Men sällskapet va juh gött =)
Det måste vi göra om juuuh =)
Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...