söndag, maj 31, 2009

Lördag....

.... steg man först upp tidigt (enligt mig tidigt med tanke på jag bruka stiga upp...hrm...senare=) och så bar det av till stan. Först vart det inne i stan och hitta en kostym till pappa, han vart riktigt tjusig i den. Efter det så vart det några små affärer och så självklart Clas Olssons, sedan lämna vi centrum för att sedan fara till Rusta, Meconomen, Handelsträdgården, Öb, & Bygg Max. Efter en hel dags shopping och några tusenlappar senare så begav vi oss till husum via kust vägen för att äta på Rio. Dom ha så underbart goda pizzor att alla andra pizzor känns meningslösa att äta =) (oj vilken reklam jag just gjorde)

Här på bilden föresten se vi vad som hände när vi kom hem. Gubbarna/grabbarna bestämde sig för att försöka få ordning på våran gräsklippare. Dock vare inte tändningen som va fel men nu ha vi ju testa det i alla fall, Dom vet vad som ä fel men va tusan....jag vet inte va det heter =)
Oskar va nöjd ute, solen sken men det börja bli mot kväll så det vart så där behagligt kyligt ute. Så det va faktiskt inte helt dumt, till och med vovven va nöjd liksom =)
Funderationer ä på gång i deras huvuden, om man gör så blir det fel å varför gör han så??!!??
Erik nöjd efter dagens shopping =)Gatt sätta på vatten spridaren för att kanske få nån typ av vatten på det vi sått. Vore ju kul att till slut få en gräsmatta =) Jag satte sedan denna spridare till jordgubbslandet för jag va och köpte 10 jordgubbsplantor som jag hoppas ska ta sig bra i min låda =)
Min maaaaamma =)Um hum ..... va rädd med den lilla röda faran =)QUACK, QUÄK, RIBBIT =) Jag köpte typ två grodor som fint pryder min blomkruka, nya blommor äre också =) Ha dock inte bestämt om det ä en hög gröda av alla pollen eller ba en allmänt drogad groda =)Vart en ny häng kruka också, plus ny blomma =)Efterssom det är mors dag (idag) så bakade ju jag en tårta som vi satt på bron och käka. Va mindre sol här och sammtidigt så höll ju Erik och Pappa på här på framsidan. Bar bara upp bordet och stolarna så gick det bra =)Svärfar va och kolla va dom sysslade med också =) Plus han fick också en tårtbit!
Fie va också med...tant =)

Gött vare och en skönare kväll få man nog leta efter. Lördagen vart helt klart lyckad, man gick isäng såååå yber trött som de ba gick att va =)
Hojt!

2 kommentarer:

Elina sa...

oj, vilken dag! Ni verkar verkligen ha haft fullt upp!! :D Supersomrigt!

Kiwi sa...

Jo, när mor och far va här vare så jädra varmt ute. Söndagen visade över 34 grader i skuggan ett tag där men sedan tvärsnodde vädret och nu äre +7 grader ute....BUHUUUU =/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...