måndag, december 21, 2009

Snö täcket ligger...

... förhoppningsvis för att stanna också. Vore ju trist om allt detta skulle hinna töa bort innan jul. Men då ska det nog blir typ +10 grader minst. Vi ligger på -8grader nu och det känns helt underbart att vara ute =)

Har hållit på att småpacka lite saker idag, gjort lite mysigt med tända ljus ute och inne. Man är så där i en mysig stämning. Kollar på den vita snön, ljusen som brinner, julbelysningen som lyser upp, julmusik som strömmar ur högtalarna, käka en julkaka medans man ränner runt =) Jo nu tusan är jul stämningen på topp måste jag säga ;)

Funderar hur mycket jag kommer glömma ta med mig till morsan som behövs på jul. Men alla julklappar är packade å så håller jag på med serveringsfat och sånt. Det är bra om man har serverings fat som har lock så äre varm mat kan man hålla värmen ett tag. Vet att morsan har ont om sånna så jag plockar lite här och lite där....

Såg föresten en älg idag på tomten, och en räv i natt som smög sig omkring. Tyckte min katt Myst fick tuppguck när hon sprang mellan alla fönster å va som tokig. Tänkte först att det är väll en av dom katterna som bruka vara här och smyga så jag brydde mig inte. Men tillslut vart man juh nyfiken.... kollade ut å så satt räven vid fågelborderna. Tror han satt och lyssna på någe, han såg så fin ut där han satt alldeles stilla och bara titta runt lite...såååååååå söt =) Älgen kom klampande i morse när det börja bli ljust ute. Han gick efter våran trä alle och verka stanna till och gnäga på ett träd, hungrig montro =)

Nä, nu ska jag fortsätta lyssna på julmusik och bara lalla runt =)

Hojt!

1 kommentar:

Karro sa...

Hej Verkar vara bra med er iallafall. Hoppas du inte drabbas av förkylning så du int kan komma. jag därimot har dragit på mig en jävla förkylning som aldrig vvill släppa. Men jag sitter inne och håller mig varm så jag ska bli frisk snabbare. Nog om mig. Hur mår katterna? har inte träffat dom eller dig och Erik för den delen.

Tror jag ska gå och lalla runt jag också det lät ju lite mysit att inte behöva städa! ;)
Haré bra och sköt om er!
MVH Karro

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...