onsdag, december 09, 2009

Beskvier....

...i all ära men idag tro jag att jag fixat den godaste krämen någonsin. Jag gjorde ju bottnarna igår men idag var det dags att figulera ut nån typ av kräm att ha i mitten på kakan. Åh yes!!! efter ett antal försök så hitta jag två olika fyllningar till Beskvierna och till Beskvi Sarunat.

Kände verkligen denna gång för att testa någe annat än den dära smör krämen som bruka va i choklad smak eller typ vanilj smak. Jag fick till en kräm med päron/vanilj smak, lite alkohol löser allt =)
I detta fallet var det Baja Päron som fick sätta livet till i min kräm. Tro till och med en nykterist skulle tycka om mina beskiver, alkoholen är lite lömsk för den känns inte. Bara päronsmaken men efter för mycket kräm känner man av den...*hahahah*... =) Sägs juh man ska ha kul när man bakar så... ;)
Måste ju också doppas två gånger i smält mörk choklad, fingrarna så AAAAAJJJJJ men kakan sa mjammi =)
Nu äre bara att pakitera och frysa in till's julen nalkar, kan nog hända det försvinner en före också ;)
Beskvi Sarunat - den andra fyllningen på några av dessa beskvier vart hemmagjord tryffel. Mycket god och krämig..kan tänka mig att barnen kommer gilla denna kaka. Dock ska den nog delas i två för hellskotta va mastig dom är...men GOOOO =)
Rulla kanterna i choklad....
Å så markera man dom med Baja Päron med ett W och dom med tryffeln fick en prick. Bara så man vet vilken man kan ge till onga...och Marre ;)
Så, dessa tre kakor vart idag...mycket choklad men det var det värt. Har en känsla att på jul rulla man fram ...*wohahaha*...men men, så kan det bli. =)
Förberett för imorrn också, ska göra mandelformar så jag passa på idag att skålla och skala mandeln så imorrn slipper man det skit görat. Dom kakorna bruka jag alltid svära över varje gång jag gör. Hoppas denna gång ska va lättare...*hoppas, hoppas, hoppas*...
Jaja, annars idag så ha man städat...både åt kanin och katterna. Sedan ha svärfar och Fie tagit bort ställningen så nu slipper jag den på bron. Fortsättningen blir till våren, nu ska svärfar börja fara ut till skogs och hämta mer timmer. Hämta han samma typ av lass som förra året så ska det räcka till hela huset. Inte dumt ... vi hinner kanske huset på 2 år istället för 4 som vi trodde från början.
Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...