måndag, mars 01, 2010

En snöig helg...

.... kan man lugnt säga att det varit. Väldigt skönt och behagligt ute men man ha tusan i mig fått skotta, skotta och lite mera skotta.
Har tur som hade sambon hemma i helgen för skotta all detta snö hade jag inte orka med. Man ha precis skotta av bron så vänder man sig om så äre lika mycket till =/ Gudarna ska veta att jag längtar till sommaren när vi ska bygga bron och car porten, då ska man slippa denna skit. Just nu rasar all snö ned på bron så man får skotta flera gånger per dag för den snön är tuuuuung och mycket på en gång. Å så car port....ja, den ska bli underbar. Nu sopar man av bilen och sedan går man in för att hämta väskan. Väl ute ser man inte bilfaan längre ;) Ja, så nästa vinter ska detta vara ett minne blott...hoppas vi =)

Svärfar fick ett bekymmer i helgen, han gatt skotta av taket igår för det läkte in vatten i sovrummet där han sover. Erik och fie hjälpte av....de va väl en iskaka på taket som va 30 cm tjock. Kan lätt förstå hur han fått in vatten där. Har dock aldrig sett sån tjock iskaka förut, huset verka läka värme som ett soll helt klart.

Min kissä katt, hon är lite förbryllad sedan vi tog bort Tippex men hon verka ta det rätt bra nu. Hon äter son normalt men hon är mer MAAATTEEEEEE sugen. Hon va verkligen mattes lilla kisse förut också men nu tusan lämna hon inte min sida för 5 minuter. Lite smått irriterande när man ska göra saker ibland men jag kan leva med det =)

Lördagsmaten vart en Köttgryta med vitlöks smak....
  • grytbilar
  • philadelfia ost med vitlök och örter
  • grädde/mjölk
  • smör
  • olja
  • peppar
  • vitlöksalt
Bara bryn kött i oliv olja och smör, krydda med vitlöksalt och peppar. Sedan lägg över i en tallrik och gör sås i pannan med grädde, mjölk och philadelfia osten. Koka ihop och lägg i grytbitarna, låt småkoka i 20 minuter...beroende på hur stora grytbitar du har.
Servera med en sallad på rödlök, avokado, gurka, paprika, tomat och sallad. Vart inte helt tokigt faktiskt =)

Sambon verka kunna käka det också så då funkar det säkert för ni också ;) Dock tänk på att ha ni större bitar så låt puttra en stund längre. Jag hade dem liiiite för lite länge så va lite väl tugg motstånd men de går ned ändå =)Söndagen vart det som vanligt, snöskottning....ta in ved och ja...skotta av tak. Dock så va jag mer bara åskådare ute efter jag gjort klart allt inne som skulle göras. Gatt fixa med mat, tvätt och städning inne jag gav mig ut. Men väl ute va kameran på G =)
Lajka ä min följeslagare när jag ä ute "Hon som bär på all godis". Dock bra för då kuta hon inte bort på sina små upptåg i alla fall =)

Tusan att det inte vart bättre bild, röken som kom va mer svart än genomskinlig Vette faan va Erik elda egentligen...hmmm.....

Mjaaaaaa, nu tusan i mig äre snööööö. Vi ha som ingerst att ha snön nu men mer skare ändå komma... *suck* .... Fåglarna behöver inte flyga upp för att sätta sig på pinnen för att äta. Det är bara sätta sig på snön och sträcka på halsen så funka de gött =)
Fönster...vilket fönster?!? Jag ä glad vi inte ha nått källar fönster precis där =)

Mycket snö och ingen riktig väg att kärra det på så det vart typ två lass var...dom va helt död efter det. Hjulerna slutade snurra utan styrde bara snön framför sig =/
Maten vart kyckling wraps som görs i ugnen. Här stekta kycklingar med smak av vilök, örter och curry. Fick också gå i ugn 30 minuter, möööööra och fina.

Detta har vi i våra Kyckling Wraps....
  • kyckling filéer
  • sallad
  • gurka
  • paprika
  • rödlök
  • tomat
  • riven ost
  • tortilla plattor
  • majs
  • orient dressing
  • tandpetare
Lägg ut plattorna och lägg på den fyllning du vill ha i mitten som ett I. Toppa med orientdressing och så vik ihop sidorna. Fäst med tandpetare i mitten, strö över ost och in i ugn på 175 grader i 10-15 minuter.

Ja, gött äre. Bjudit mor och far på denna rätt och dom verka också tycka om den. Du kan använda samma recept fast byt ut kyckling mot kebab, tacco färs, köttbitar, lax...ja allt =)
Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...