tisdag, mars 09, 2010

Blog Award!....

... Har sett många bloggar som fått olika typer av "Blogg Award's" men aldrig fått en själv.
Nu kan jag specificera mig in i den "Blog Awars" gruppen...

Yay me!!! =)

Fick den idag av min mullenö Elina, med den fina motiveringen....

"Blanda humor med norrlänska, matlagningsrecept och husrenoveringar så har du Kiwis underbara blogg. Myshörna!"


Awwww, that sooo like me....*PÖSS!!!*


Varje person får nu en liten (frivillig) uppgift med detta "Blog Award". Berätta 7 saker om sig själv, dela sedan ut 7 Awards till bloggar du följer och motivera varför.


Självfallet måste man ju hedra blogg priset så hänna kom hä ....


  • 1. När nån annan intar köket för att laga mat sitter jag å nyper mig själv för att inte gå dit och ta över. Jag vill ha maten på ett speciellt sätt så mitt kök ä mitt kök =)
  • 2. Såg E tala om att hon vill ha sina handukar vikta på ett speciellt sätt...haha, jag ä liiiike dan. Handukar och sängkläder ska vikas på ett speciellt sätt annars river jag upp och viker om (Erik börjka lära sig) ;)
  • 3. Jag pratar under veckan mer med min katt Myst än vad jag pratar med Erik vilket resulterar i att när jag går någonstans har jag katten i famen eller gåendes bakom och så pratar vi med varandra. Må se komiskt ut för andra å ha en talande katt som följer en överallt =)
  • 4. Jag är hemligt förälskad i gosedjur. Har ett antal spridd över hela huset...I WILL NEVER GROW UP =)
  • 5. Har svarta fingrar...kan inte få en blomma att överleva längre än en månad. Å överlever den så är den fulare än en rutten skrutt för jag gjort någe dumt med den =/
  • 6. Jag är långsint så in åt hellvette, släpper inte saker på ett flertal år om det är någe jag känner att jag verkligen inte gjort fel. Men så finns den andra sidan så jag släpper saker efter bara nån sekund, sånt som bara rinner av...
  • 7. Jag som hatade sommaren för några år sedan har börjat gilla den, kan det ha med åldern att göra?!? ;)

Mina Blog Awar's går till

....... *trumvirvel* ......

  • http://www.bloggfamiljen.se/?blog=matplatsen - Med sin söta dotter gör hon all typ av mat till en fröjd för ögat och en smaksensation i munnen. Mat anvisningarna är lätta att förstå så till och med jag klara dom ;) Hon gör inte bara de svåraste måltiderna utan dom där lätta som man kan vispa ihop på några minuter. Här kan man få tipps på mat, bak och produker man kan använda. Jag har själv testat ett antal av hennes maträtter och det är något jag verkligen kan rekomendera.
  • http://tinaz.blogg.se - Min kusin Erlings fru Tina gilla som jag att göra mat, vilket gör att denna blogg är till stor intresse för mig. Den ger min insperation om hur man kan göra med viss mat....den får mig att tänka ett steg längre. Liksom fixa till min mat så den inte är samma samma hela tiden. Mycket bra sida för alla vi som älska mat =)
  • http://oonah.blogspot.com - När dagen känns tung att bära, ute det bara vräker ned snö. Allt man tittar på känns bara trist ska man öppna denna blogg inte 1, inte 2 utan 3,4,5,6 gånger per sag så känner man hur man blir glad. Kvittar att man läst den 100 gånger blir lika glad och sprallig. Älska hennes sätt att ta livet på, önska bara man va närmre för att följa på någa knasiga äventyr =)
  • http://whatifthinker.blogspot.com - Marina brottas med sina hjärnspöken som inte vill som hon vill. Varför känner hon som hon känner?!? Marina är en vän till mig, läser hennes blogg och får mig alltid en tankeställare. What if?!?...
  • http://gottfridoskarsson.blogspot.com - Utrustad med en mic, gitarr och en kamera verkar Gotte utforska värden i både sång och bild. Känner inte grabben så väl men dock tycker jag det är intresant att läsa hans blogg, den är skön å mysig på sånt där tjeckt sätt =)
  • http://kalasgott.blogg.se - Godsakernas egna privata blogg! När sommaren känns långt borta och man känner sig nere drar jag mig till denna blogg för att piggas upp en smula. Med alla godsaker som görs där och framställs på ett sånt underbart sätt kan jag inget annat säga än.... *Drooool* .........

Finns många bra recept sidor jag följer men jag kan juh inte nämna alla. Finns inte sidor för det men dessa 7 är några bra bloggar tycker jag. Nu är juh inte du som jag nominerar tvungen att göra desamma men det är juh liksom en liten rolig sak. Lite mysigt att få en Blogg Award å så får man lite gratis reklam för sin egen sida ;)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...