torsdag, mars 11, 2010

Lajka på lufsen....

...billigt talat alltså. Det vart en Lajka dag ute nämligen, jag va less å va inne och bästa sättet att ha kvar mig ute ett tag är att ha Lajka ute =)

Började som en fin dag med sol och lite blåst. Men allt efter dagen kom så vart det regn, snö och hagel....påsk väder va !? Snön ha då försvunnit från taket och det är riktigt varmt ute. +6 grader i skuggan och +13 i solväggen....vårväder helt klart =)

Med kameran i högsta hugg han jag få ett antal bilder på Lajka och saker runtomkring. Roligt att sedan sitta och fixa lite på dom. Göra om dom till svart/vita, gamla och nötta...eller som negativ. En vanlig bild som huset vårat kan se så gammalt ut, som om det är tagit för 100 år sedan....ojoj...gammal jag vart =)


Laggorn och svärfars hus tak verkar också ha tinat av. Fördelen är man slipper skotta av, dock behöver vi typ aldrig skotta av men svärfar gatt det =)
Min lurviga vän Lajka och hennes fullsatta dag med att jaga boll, jaga boll, jaga hand, jaga boll och skälla. Möjligen vädra lite älg =)

Skönt att ha henne ute medans men eldar, mata fåglar och allmänt fixar och donar ute. Liksom lite mindre trist, man ha någon att prata med ;)
Aaaaa, fie va också ute med oss. Hon behövde också få lite luft, bra att vädrar lungorna och kanske sträcka på bena...mohahaha =)
Mitt negativa kort, plötsligt såg man grenarna så mycket bättre ....hmm....
Altan avskottad och torr, nu äre ba vänta lite till i April så ska jag tvätta av altan och olja in den.... Slutet på April funkar sånt gött att göra, torka bra då. Men grillen är framtagen....
.... och bänkarna framme. Nu ska vi ba få fram bordet så kan man börja sitta ute och fika på dagen i solskenet. Blir grillning nu i helgen om ba vädret håller i sig =)
Stackars hälge är täkt med snö, kolla du längre upp så de du älg spår. Vi ha haft älg ända in på knuten. Kom från skogsdungen där borta....

..... å så vandrat runt våra träd. Gnagt på vissa av dom dom dom dom jävlarna...*fnys*....Ge faan i mina träd, fixa egna......grrrr....

Blomm krukorna ha tinat fram, ska bara få tina lite mer så ska jag börja ställa ut dom. Dom ä nämligen lite....um...fastfrysna just nu. Detta va ett test för att se vad krukorna tyckte om att stå ute under vintern men det verka int vart några problem alls....gött!!!
Min svart/vita bild, den vart på min lilla vovve som på sommaren håller i min fina blom kruka. Hunden hade så många färger så det va snyggare att göra kortet svart/vitt =)
Lajka få jobba nalta i snön, det är så löst nu så det är svårt att gå nån stans. Å så ä man så snäll så man kastar ut bollen så hon bara MÅSTE jaga den ;)

Kära lilla boll, va skulle hon göra utan den =) Tänka sig va fast man kan bli på en sak, man ha försökt ge hon andra saker men dessa plastbollar är dom bästa. Den lilla på vintern och den stora på sommaren =)
Nä, nu ska jag ta och fixa lite saker innan Erik kommer hem från Umeå.....
Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Vilken härlig dag du haft!! Våren kommer! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...