måndag, mars 08, 2010

Vedintagning, snöskottning och främmande....


.... var på agendan på lördag. Dom som snacka om att dom måste gå på gym hela tiden tycker jag ska komma till norrland och skotta en massa snö. Erik, Fie och jag kom på att gym kan slänga sig i väggen, vi kör på den norrlänska gymmet som både tar hand om kroppen och gör nån nytta hemma =)

< - Bilden lånad från " Rolf's Fotoblogg"

Börja med att ta in 10 kärrer ved till källaren ifall vädret skulle bli omvänt till ett kall hål igen. Vi for sedan för att skulle ta av altan, jag va glad om vi skulle hinna typ bara hälften för det är över en meter snö som är smått hård där det vart takras. Men tusan i mig, vi tog av hela altan men ja tro både ryggen, höften och armen pajja på kvällen. Vart medveten om muskler jag inte visste fanns ;)

Senare på kvällen kom Erikc och Fies mormor från sågmyra upp. Hon skulle nämligen med på Söndag till Svärmor för att överaska henne. Mormor Marianne fick sova nere i tv rummet eftersom våran trapp är inte den roligaste att gå i när man kommer upp i åren tyvärr. Måste få in ledstången nån gång, jag är juh i alla fall halvägs med den =)

Fick persenter av mormor också, bättre att ge i hand än att skicka så =) Jag fick 6 små handukar med blommor på, passa bra till sommaren. Öppnade den juh lite tidigt eftersom jag fyll juh int fråns Augusti ;)

Gjorde Lax och räklåda med en feta ost sallad till våran sena middag. Tro vi käka middag typ runt 19-20 men det gick bra det med =) Käka också hemmagjort tunnbröd till det...muuuums!
Lax och räk lådan....
  • 4 bitar fryst Lax
  • Kaviar
  • 4 dl vispgrädde
  • 1 Ask philadelfia ost (vitlök och örter)
  • Seafood and Fish kryddan (myyyyyyycket)
  • Skalade räkor
Lägg laxen i en ugns säker form, blanda röra och vänd över. In i ugn på 200 grader i 20 minuter. Väl ute så vänd över räkorna och servera....
Feta ost sallad...
  • Rödlök
  • Sallad
  • Gurka
  • Paprika
  • Tomat
  • Smulad fetaost (vitlök och örter)
Enkel men så välldans god =)
Mormor Marianne nyss inkommen från bilen och sitter å väntar på att maten ska bli helt klar.
Fie på väg härifrån med en korg med muffins och handukar. Dock inte mina handukar utan dom hon fick tag på =)
Vart så tusans gött så jag höll på glömma att ta kort, dock ha juh min kamera fnatt varje gång jag ska ta kort på någe som är ljusar...mer vitt..... Men salladen kan ni juh se i alla fall. Å så kan vi alla intyga att det var smarrigt =)


Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Men mumma! Vilket recept! Det där passar oss som hand i handske, så den snor jag rakt av! *joink!*

Pöss!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...