torsdag, mars 25, 2010

Problemet fixat...

... alltså blogg problemet. Jag vet inte varför men jag kunde inte lägga ut bilder. Kunde inte lägg in några inlägg över huvud taget men nu verkar allt funka som normalt igen.

Får väl passa på att lägga ut bilderna från förra helgen nu då, bättre sent än aldrig. Inte så mycket att se kanske man alltid kan man få någon hungrig =)

Nu i veckan ha det vart mycke städ och plock här hemma. Städar ur skafferierna och kryddskåpen. Slängt en massa mat som utgångsdatumet gått ut på. Jag tycker man alltid vart så noga att se inga gamla saker ligger kvar utan den rensas ut men tydligen ha lite gammal mat blivit legande kvar. Det är ju inte precis färsk vara vi snacka om så den klara sig juh några månader, man glömmer lätt bort att den finns =)


Det blir stan i helgen, ska in och handla och gå på lite affärer. Jag tror jag har någe spöke i köket som ser till att använda upp alla mina saker så jag får hela tiden köpa ny...för det kan väll inte va jag va =)
Blir nog lite granngården, Rusta, ÖB, Willys, Coop.....ja....å så Max eller Pizza innan man far hem, tusan va hungrig jag vart =/

En mörk kväll i vardagrummet såg jag att min blomma blommar. Den ha inte blommat på tre år men nu tusan blommar den =) Fiiiiiint så fint.....

Förra helgen vart det lite bak som vanligt. Gjorde en Smör-Blåbärs kaka i långpannan, bör avnjutas med marsan sås ty den kan va lite torr annars.Bara att skära i små rutor å avnjuta, den va riktigt god men varför den heter Smör-Blåbärs kaka ha jag ingen aning för man ha mindre smör än en vanlig sockerkaka.....En Mango - Blåbärs smulpaj, vart i syrligaste laget men god ändå. Kan tänka mig att denna är god på sommaren men typ vanilj glass till.....Äppel paj, så smarrig...så god....så min favvorit =) Jag ha kämpat för att få till en riktig god smulpaj....för kräsen är jag. Men nu äntligen ha jag hitta en perfekt deg (smulor). Å så med en tutch av lite Kiwi magi så blir den guda god. En ljummen äppelpaj med kall vanilj marsan sås slår alla kakor, alla godisar och allt annat gött =)
Var juh Våffel dagen nu igår men vi tjuvstartade i Lördags, med vanilj grädde och god jordgubbs sylt slank en hög med våfflor ned i magen =)Efterätten på Lördagen vart Mango-Blåbärs pajen och marsan sås...men också en äppelbits paj slank ned =)Till middag på Söndag vart stekt kassler, stripps och en bra sås som passar till kött. En lite "grillig" tutch med en krämig eftersmak så jag få väll kalla den Grill sås =)
Erik va nöjd med maten och jag lika så. Det va juh sås...va mer kan man begära ;)
Ja, det va förra helgen...få se vad denna helg kommer erbjuda.

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...