måndag, mars 08, 2010

50 års firande....

... vart det igår när vi for till svärmor för att gratta henne på 50 års dagen. Den är egentligen inte fråns på onsdag men vi kan inte komma då så vi passade på igår istället =)
<--- kolla="kolla" lisa="lisa" lite="lite" loppet.....="loppet....." nisse="nisse" och="och" p="p" paket="paket" ppna="ppna" span="span" vasa="vasa">

Solen sken som grannast när vi var inne i huset, tro det var mormor Marianne som kom med det från Sågmyra =) Svärmor vart förvånad som få när hon såg vem som gömde sig bakom dörren...
" Mamma, va gör du här?!? " =)
Ja, jag tro hon vart glatt överaskad i alla fall. Väl där kom jag på mitt NÖÖÖT att kameran låg hemme på bänken men jag låna fislisas kamera så länge. Lite svårt att bara så där låna en ny kamera som ha en miljon inställningar när man är van med en så dom första korten vart nalta ljusa men Kiwi kom på hur hon skulle göra tillslut =)
Mormor och Erik sitter snällt och väntar på att födelsedags barnet ska öppna allt och höra vad hon tycker =)

Muntergök, bara för jag stal din kamera ett tag =)
Våran present va den som va i ICA kassen, smått svår att slå in eftersom den inte fick tippas, skakas eller dyligt...
Nisse glad....
Krukan på boret med rött snöre runt ä från oss, det röda som öppnas här är från hennes syster Kari med familj. Hon vart som barn på jul...å en till...en till...nä men en till =)
Lycktan, choklad fontän, skålar, kuddar, kakställ....um...um...ha jag glömt någe ?!?...
Kamera attack, alla höll i en och skulle ta kort samtidigt...Va man int blind så vart man =)


Mjo, man kan fastna på bild ja! Bruka juh va på baksidan om kameran men det va juh faktiskt Fies kamera så jag få väl ge med mig =)

Skämmes tamme faan...skämmes ;)
Glömde att ta kort på maten för föst vare mat med kött, potatis, sås, grönsaker, bröd och allt sånt gött. Sedan när man ätit sig dö mätt kom en tårta fram kastandes på bordet och Kiwi kände hur man skulle rulla därifrån. Men tårtan var mycket god så jag ångrar inget =)
Mmmmm, det är jag å min goa...super yber sköna poncho. Den ha sånt härligt tyg så man vill bara sitta och krama om den =)
Man skulle juh kunna tro att efter en sån riktigt lunch hos svärmor så skulle det va bra men alla andra ville ha mat så ....okeeeeej då....

Fie och Erik va först till bords, ovanlig syn ?!? Nepp =)

Vitabönor i tomatsås och stekt fläsk vart middag, ja den va faktiskt inte helt dum =)
Bjöd över svärfar på middag med så att han fick träffa mormor lite innan hon skulle fara idag.
De va små små horn Erik fick men HORN non the less =)
Efterätt vart det också... Chokladmousse med banan och vindruvor i. Så vanilj visp ovanpå med extra mycket vanilj. Så självklart en stick och en ballerina.....smarrigt som få och mättande som få =)
Helt klart en bra avslutning på en bra dag.....
Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Roliga bilder, det ser ut att ha varit trevligt. Å chokladfontän?! Hann ni prova den?

Och vad kul att se bild på dig och Erik! Fram för mer sånt! Ääh, inget snusk nu, bara, haha!

Du har btw ett award från mig i min blogg. Puss!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...