torsdag, mars 04, 2010

Muffinsdag...

...... å grannvere =)
Ja det ha vart riktigt skönt ute idag, har tyvärr tillbringat den största delen inomhus och bakar en massa muffinsar. Men jag han faktiskt va ute lite också, måste juh få busa med Lajka lite =)
Det är nu vid denna tid när solen är uppe och snön gnistrar så vit och fin man kan få så fina kort.... såna där Awwww....Oooohhhhh...OOOooooo kort =) Snö, träd och sol många plus poäng att hämta där. Hoppas nu bara att solen är här för att stanna ett tag och så lite värme på det. Då äre värt att skotta av altan så man kan sitta ute och njuta. nu få man sitta på tomten istället för sitter man på altan leker man med döden. Fiiiiiina små lass på taket som kan komma och begrava en ;)
For ett lass från taket i dag och jag tror det tog med en bit av huset också. Jäddrar i min låda va det skaka och mullra, katta satt sig upp och börja fundera va som var på väg in =)
Ja man se juh i alla fall huset än så länge, det ha inte snöat över helt å hållet men dock på god väg =)
Lajka och sin lekboll, kul att jaga och ha för sig. Riktigt stilig liten kicka, hon fick kämpa idag i den lösa snön för jag ...ja....jag stal bollen och kasta iväg den ;)
Det låg en fin snäll bok i fredags och bara skrek mitt namn, med bok rea och allt kunde jag liksom inte motså. 500 muffins recept, jag ha inte bakat muffins på säkert 15 år. Sedan jag va yngre och bakade åt min mormor men när hon gick bort sluta jag liksom. Det var mormor som älskade mina muffins och så fick man betalt för det. Så nu när jag hitta åt denna bok kände jag att jag bara måste. När jag öppnade boken och började läsa fick jag ett leende på mina läppar. Kände hur man liksom sakna mormor, hur glad hon bruka bli när man kom med ett lass hembakta muffins =)
Idag börja jag med tre olika sorter för att testa hur tusan det va man gjorde. Saknade dock min muffins form, verka som den fått ben och kula men jag ska köpa en ny sedan så det få funka på det gamla hedliga viset =)

Vaniljmuffins ligger här redo för ugnen, måste nog va en av mina favoriter =)

här har vi blåbärsmuffins och choklad muffins som fick dela plåt, fick inte jämt antal som det sa man skulle få men jaja.....de funka ändå =)
Krämen så god man kan äta den...ogräddad ......*drooooool*....

Några färdiga....blåbär och vanilj ligger här för att kallnas.
Ja, min första muffins på väldigt länge. Nu kan det bara gå framåt å jag ä sugen på att testa många av dom där recepten.... Kommer nog komma fler ska ni se =) Svärfar verka gillat dom också, gick åt som smör i solsken och när jag sa det kommer fler log han ba =)
Nä, nu ska jag ta och se en film så kojsa.....kanske käka en...muffins =)
Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...