söndag, september 08, 2013

Smörgåstårta test 1....


Smörgåstårta 
(test 1)

Fyllning 1
  • Mimosa sallad
  • grädde
  • hambugekött (finhackad)
  • persilja (finhackad)
Fyllning 2
  • leverpastej
  • grädde
  • majonäs
  • smörgåsgurka (finhackad)
Fyllning 3
  • skinkost på ask
  • riven ost (smakrik)
  • grädde
  • rökt skinka (strimlad)
Topping
  • krossade ostkrokar
  • ägg
  • skinka (bitar och skivor)
  • paprika (flerfärgad)
  • gurka
  • ost
  • tomater
  • gröna druvor
  • persilja
Detta var test nummer ett kan man säga, jag håller på testa fram nya smaker som ska gå ihop eftersom jag inte kan köra med fisk eller skaldjur längre. Pelle tål inte skaldjur och inte helt förtjust i fisk så jag försöker modifiera lite granna. När man i 15 år gjort med lax, tonfisk, krabba och räkor nu ska tänka om tar det lite tid ibland =) 
Men jag ha aldrig backat för en utmaning gällande bakning och matlagning så why not =P

Jag saknade en smak på tårtan men jag kom underfund med att det är just sältan. Man vill ha något som ger en lite saltare smak eftersom du redan ha söt, surt och beskt. Så nu ha jag kommit på 15 olika smaker man kan ha i själva tårtan, ska bara se vad som kommer funka och vad som INTE kommer funka. Blir att testa sig fram men kanske inte lika STOR som den här uppe. Inge kul om tårtan smaka räv och man måste slänga mycke....
Så ett tag framöver kommer det bli lite smörgåstårtor, men först efter bull baket som är planerat. Har en liten kyl och måste planera in stor rätter, bakning och allt sånt =) Men vem ha brått =P
Kanske få bjuda några test personer =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...