söndag, september 01, 2013

Bröllop mellan Pia och Simon....

 ... den 27:de Juli gifte sig Pelles syster Pia och Simon sig i Arnäsvalls kyrka, självfallet for vi tre dit för att fira dom. Passade på att ta några kort också när alla är så finklädda, mena när kommer man nästa gång få se dom så snoffsiga =)

Varm fin dag, inte så mycket blåst bara små lätta brisar, var dock skönt att komma in i kyrkan då det va lite kallare där. Jag va inte så hundra på att gå å stå när det va bara nån dag sedan jag gjorde operationen så jag va rätt öm och mörbultad. Men skam den som ger sig, är man tjurig så är man. Men du se, jag fick va med på bröllopet och skulle jag gett med mig som kanske min läkare gärna vilja sett jag gjorde och några vänner också så skulle jag missat det hela juh =) Å ingen skada på mig vart det, jag ha läkt fin och allt är bra så det gjorde inte så mycket jag pressade mig....kanske va det bra att man inte stannade hemma och grävde ned sig. Mena....ibland behöver man pressa sig själv för att fatta man faktiskt klarar mer än man tror =)



Bernt och Pelle kollar till lillknodden som allmänt sussar än så länge ;)




Massa släkt och vänner som är här för att dela deras stora dag, kan inte ens tänka mig hur pirrig både Pia och Simon va just den dagen. Men allt flöt på så bra...riktigt impad...annars är det juh alltid något som ska gå fel bara för att det kan gå fel =/




Alla hälsas välkomna till kyrkan...



Så himla fina dom båda är, snyggt med en bar axlad klänning. Med ingen pluff utan något som faller rakt ned som liksom framhäver hennes kropp...mena hon ä smal å fin, inget man bör dölja bakom en maräng! =) Å håret då...riktigt tjusigt med fin fekoration...inte för mycket och inte för litet. Det va som....som...va kalla man det...stilrent! Inge massa puff och miljoner glitter och saker som hänger här å där...mer ...rent och vackert =)





En som sjöng och spelade en sång för dom båda....fin låt var det helt klart. Minns den dock inte nu.....min hjärna va någon annan stans just då. ÅÅÅÅ Leo som va så duktig i kyrkan, alldeles tyst och fin så man behövde inte kuta ut med honom =)



PÖSSSSS!!! Pia och Simon Nylander!



En liten glader som njuter ute i vagnen, vist va man lite gnällig men det är bara för man ska veta att han lever =P



I väntan på att brudparet skulle komma till festlokalen så tog man sig ett glas och varvade ned. Passade på att mingla lite och allmänt vara trevlig, jag som vanligt står som en uggla och kollar runt runt tills nacken går ur led bara för att se alla och vad alla gör....nyfiken ja vist ;)







Svärfar va något nervös från början eftersom han skulle hålla tal för dottern sin, vankade av och an. Stackaren, inte precis sugen att hålla tal framför alla...förstår precis vad han mena med det......urk....




Här hölls festen, riktigt trevligt hus med gamla anor. Några småhus runtom som bland annat va en bagarstuga, ska höra med svärmor om inte hon kan fixa så man få baka tunnbröd nån dag där.....





Bröllops paret kom med en fiiin Barracuda, en riktig brumm brumm bil =)



Härlig dukning, massa småpynt å lekar hitta man vart man än gick =)



En av våra lekar va...heter det tunn pannkaka eller heter det plättar??? Ja du...jag kallar det TUNN PANNKAKA men uppåt kalla man det plättar. Ja dom är konstiga dom där sakerna ;) Men efter röstningen visade det sig att det vart lika....LIKA....va tusan.....men jag vet jag ha rätt  =)



Självfallet ska också brudparet leka, lite olika smålekar och denna va på tid =)



Karlssons sida =)



Denna lilla krabat va en av dom som satt bredvid mig till bords, så underbart söt...så blå ögon och skratta så gött =) Mamma ser man här i bakgrunden...



... och pappa ser man här =)



Längst till vänster här ser man Pelles mormor Aina och moster Inga....





Lek och prat i väntan på att maten skulle dukas fram, tipps rundan man gick kunde väl gått bättre.-.*host* =)





Bitte och Pelle....



Min snygging =)



Svärfar....



Robban med kameran.....ska tigga åt mig lite bilder =) När man satt i kyrkan hade man honom bakom oss och det sa klick, klick, klick konstant. Vette tusan hur många hundra bilder han tog =)




Dags att kapa tårtan, den va helt underbart god....fy tusan...vill ha mer =)



Obligatoriska matningen....



Obligatoriska kyssen....dock sakna jag den obligatoriska smetning av tårtan på varandras näsor. Lite sött och kladdigt ha väl inte skadat va ;)

Vi for hem sedan på kvällen, käkat gött, trevligt sällskap, roliga lekar och allmänt en riktigt bra dag. Så många saker kunde gått fel men inte....det rullade på riktigt bra. Så nu är dom herr och fru Nylander, med sin dotter Thea och bor i hus, Ford dock och inte vovve utan katt men ändå...klappart å klart =) 

Ja, åter igen så tacka både jag, Pelle och Leo för en riktigt trevlig dag och kväll. Detta måste vi göra om....um.....kanske dock inte bröllop för dom två men festligt och god mat =)


All lycka till er båda!!!

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...