måndag, september 09, 2013

Helgen hos svärfar....

 ...Pelle ha juh nu börjat plugga så man håller på komma in i en annan typ av upplägg än vad man är van. Han pluggar på veckan utom fredag, lördag och söndag vilket jag är ensam men lill skrutten på dagen. 
Han är oftast riktigt snäll å söt så jag klagar inte men dagar när man ha själv nys attacker å allmänt mår piss önskar man man kunde stänga in sig lite....
Dock nu i helgen ha allt gått gött, han vart snäll å söt. Vilket vart riktigt skönt, Pelle ha hjälpt svärfar med häcken som skulle klippas nalta. Medans jag å lille man både vart ute med barnvagnen och bärselen som vi köpte i veckan här.
 Han är så lätt att ha att göra med för han nöjjer sig rätt så fort, man måste bara visa att det är inge farligt. Han fick som sitta i bärselen bara 10 minuter sedan plocka jag upp han så nu när jag va ute i helgen så satt han lugnt å snällt i, inte ett enda pip istället vart det pip när han vart upplyft...han ville va kvar =P

Förresten, se ni vilken fin body.....Metallica ;)


När mamma diskar kan man lilla på spisen och jollra lite, än så länge ligger juh han stilla så detta går bra. Sedan få man komma på annat =)



Häcken är nalta hög och vildvuxen så det va hög tid för något att hända, dock så va värmen dödande och kvav så jag trodde tusan man skulle dö ute. Vet inte om det va bara jag som va het, alla andra verkade njuta...*suck*.....



Blir snyggt efteråt, ser liksom mer städat ut och jag tror det kommer bli snyggt när han kapar bort några grenar från björkarna så kronorna kommer högre upp. Ska bli kul att se hur det kommer se ut när allt är klart, skönt att göra detta på hösten i alla fall så man slipper den hetaste värmen. Ååååå så ingen mygg =)


Lille man nöjd, än fast han nu inte ser så nöjd ut men han bara snackar skiiit med mamma =) Det är liksom våran sak....våran grej....precis som på morgonen. Vi ha våran rutin, vakna...snacka skiiiit, byta blöjja under tiden, äta, rapa, prutta å så snacka skiiiiiiiit, sova å så gör vi om allt igen =)

Pelle blivit förkyld nu också, hoppas man klara sig. Å att lille man klarar sig, hoppas på ett bra emun försvar på din lille så han ska klara sig undan en massa förkylningar å allt sånt. Hoppas han inte är ett läskpapper som jag va....

Så detta va denna helg, nu till helgen blir det NOG bull bak skulle jag tro. Å så få vi se vad vi hittar på....vi ha saker att göra om man bara vill, måste liksom välja och vraka. Veckan är densamma....måste välja och vraka, hoppas man får tag i prästen nu i veckan så man får ett datum....

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...