måndag, september 09, 2013

Kyckling pizza och korv pizza...

.... gjorde nu i fredags två olika pizzor som räckte över helgen. Dom vart riktigt goda måste jag erkänna men som VANLIGT glömmer jag ta kort så kortet här är lånat från nätet. Mina pizzor är inte runda, dom är avlånga men säkert lika goda =)


Kyckling Pizza

  • grillade kycklingfiléer med gyros kryddning (skivor)
  • bacon
  • röd lök (tunna skivor)
  • feta ost
  • riven ost (kryddig)
  • Gorgonzola Intenso
  • oregano
  • pizza krydda
  • tomat röra
  • pizza deg
  • mangoraja (på sidan av)
Lägg ut pizza degen på bakplåtspapper, på med tomatsås + extra oregano, kycklingfiléerna i skivor, rödlöken, bacon skivor, rivna osten, feta ost lite utspritt, bitar av gorgonzola intenso och så sist pizza kryddan. In i ugnen på 200 grader i 20-24 min.

Korv Pizza

  • salami korv (skivor)
  • lönneberga korv (skivor)
  • vitlöks korv (skivor)
  • champinjoner
  • röd lök (tunt skivad)
  • riven ost(kryddig)
  • feta ost
  • oregano
  • pizzakrydda
  • flingsalt
  • bea (på sidan av)
  • pizza deg
  • tomatsås
Ut med degen och på med tomatsås och extra oregano. Ta sedan all korv och lägg ut lite här och där, lägg på lite champinjoner, rödlök, rivna osten, feta osten lite här och där. Strö på pizza krydda och flingsalt, in i ugn på 200 grader i 22-25 minuter.

Båda pizzorna vart riktigt goda, gör två plåtar så ha man mat för både fredag, lördag och söndag. Passa bra nu när man vart hos svärfar hela helgen så lite skönt att inte behöva komma hem och göra mat direkt, bara att värma i ugnen....
Och jag måste slå ett slag för....
... fy satan va jag älskar denna ost. Pelle tyckte den smaka unken källare men jag som ÄLSKAR ost kan säga att detta är min nya favorit. Denna, på ost, kyckling, sparris eller kex.....NOM NOM NOM!!!!

Helt klart värt att testa tycker jag, varför inte...mena...va ha du att förlora ? =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...