söndag, november 01, 2009

Söndag igen....

..... och Halloween är över för i år. Jag hoppas E och deras gäng där nere haft en bra Halloween, dom skulle ha en lägenhets fest...en så kallad Halloween fest. Dom om några gilla verkligen den högtiden och det är kul att se hur kul dom ha att planera och dona. Känner igen känslan, dock har jag samma känsla för Midsommar och Julen =)

Denna Halloween satt jag ensam utan sambon, han gatt jobba så jag fick roa mig själv ;) Försökte förbrilt att hitta nån skräckfilm på tv men det va svårare än satan själv. Vet dom inte att på Halloween ska det vara skräck på tv!?! Jag skulle ju kunnat gått å rotat i mitt skräck films arkiv men eftersom hela vårt vardagsrum ligger mer eller mindre i ett rum är det svårt att bara gå å hämta något. Tanken slog mig men lika snabbt försvann den så jag bara oooorka inte. Fick ju i alla fall se Saw 4 & 5 på kvällen, inte helt fel =)

Men vi ska backa tillbaks bandet lite.....

Älg revbenspjäll håller jag på att stycka här på Torsdag, kände att någe gött måste jag fixa. Å fixa man revbenspjäll på det viset jag gör kan jag lova det är gött =)

Stycka till i lagom stora bitar och lägg i en långpanna som ha 300-400 gram margarin i sig. Jag vill det ska va mycket margarin så älgen blir saftig och mör. Kryddor jag använde för denna gång är ....
  • Pressad vitlök
  • Grillkrydda
  • Svartpeppar
  • Persilja
  • Hickery Smoke
  • Soja
  • Vatten
Mjammi vart det helt klart, jag testa varje gång lite olika blandningar Det är liksom kul att testa något annorlunda.

Efter 7 timmar va jag nöjd, bitarna ska va riktigt riktigt möra. Man skulle nästan kunna säga att Kiwi är revbenspjälls mästaren ...*hahahaha* =)

Igår vart det dock ingen lyx middag, hemmagjord burgare. Men huvudsaken är att man blir mätt va ;) Med ost, dressing, ketchup och räksallad så kan man inte gå fel....å så en julmust till det =)
Utomhusbelysningen är på plats och på kvällen är det så underbart mysigt....
Tände några ljus för min släkt, kollade dessutom i fotoalbum och bara log. Bra minnen ha man överallt om man bara våga minnas =)
Hehehe...mina små jul granar lyser också....mohahaha....det är jul här ;)
Hurru ni, vet ni vad!?! Hus sidan börjar snart bli klar för detta år, det är bara locken på nederdelen som ska på. Sedan är denna vägg klar för i år... vi ska börja igen till våren med att måla sista vändan och bygga balkongen. Det är juh liksom inget man behöver nu i vinter....
Diskuterade med svärfar och sa att man behöver ju inte göra allt på denna vägg just nu, måste ju spara lite roligheter till nästa år också =) Jag fortsätter ju att måla så det kommer finnas bräder till våren som ligger där klara. Men vi kommer till veckan eller veckan efter som jag förstå börja med framsidan så att hela garaget ska bli isolerat så man slipper kallraset....plus att vi ha inget bättre för oss...*host*...det va inte jag som sa det sista vett du =)
Nepp, nu ska jag måla lite rött....igen.....och sedan ska jag ta och göra en lista...ni ska få se ;)
Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...