tisdag, november 24, 2009

1 månad kvar...

...till jul och resan till Mor och Far. Det går snabbt när man räknar ned dagarna. Saker här hemma börjar på falla på platts, gardiner uppe, jul prydnader håller jag nu på med att ställa upp. Vissa julklappar har kommit och så till helgen blir det att fara till Ö-vik för att julhandla en massa. Har beställt mina tunna revbenspjäll som ska hämtas också till helgen. Dom hamna i frysen till närmre jul när jag ska grilla dom i ugnen med lite Kiwi piff ;)
Till veckan blir det julbak så det står härliga till, doften som blir när man bakar kan få en att sväva på moln. Det doftar så otroligt smarrigt....
Ska börja jul pyzzla också nu till veckan....man gör dekorationer av frukt och grönt som grillas i ugnen en mycket lång stund under svag värme. Några fina ljus, och dyligt så kan man få et fint fat. Ja, jag gör så mycket jag hinner ... =)

Men vet ni vad?!? det finns en sak som saknas....SNÖÖÖÖ =/
Ja mena....en månad kvar till jul och vi har noll snö men det regnar varje dag...blä va less man blir. Jag hoppas verkligen på snö, i alla fall så mycket så man slipper se gräset då är jag rätt nöjd faktiskt =) Hoppas att far och mor ha lite mer snö så man kan kasta ut ungarna på jul så dom leker utomhus ...*wohahahahaa* =)

Nepp, nu ropar alla julsaker som vill bli utställda och så ropa svärfar....dags att måla mer bräder..*suck*....

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...