måndag, november 02, 2009

Ställningen tas ned...

... innebär det att väggen är klar då?!?
Nej då =) inte än men man kan väll säga att ungefär runt 90% av väggen är klar. Resterande 10% ska göras nu på våren så övre delen behövs inte längre.

Dom har runt 10 lock att spika fast så därför är underdelen kvar ett tag till....typ en vecka sedan flyttas den till framdelen.

<--- Men vist äre snyggt, jag är så impad över förvandligen. Det ser inte ut som vårt hus....måste va Unos hus jag tagit kort på =)

Vad är nu då det ära 10% som ska göras till våren kan man undra. Jo, vi ska ju måla vitt och rött en vända, bygga balkongen, sätta fast plåt runt röret mot taket till liksom och så ska lite mera snickarglädje på. Men alltså allt det jobbigaste är ju gjort, så underbart skönt. Jag fortsätter att måla både vitt å rött så långt färgen räcker å så länge vi ha platts att lägga allt =)

Kan man va kär i ett hus?!? Jag är kär i vårat i all fall ;) Men jag kan inte förstå en sak, varför kändes det motigt när dom tog ned ställningen???!!!!??? Jag mena, det ska ju bara vara skönt att veta att en vägg liksom är klar men jag kännde det bara som motigt....ungefär som att någon far ifrån en som man liksom inte vill släppa....hum...innebär det att jag inte vill släppa ställningen???!!! va muppigt!!!!

Ja, det ska bli kul att se när balkongen kommer på platts. Det är smått taight mellan fönstret i garaget och dörren där uppe, där imellan ska man klämma in en balkong....ja, det ska gå men inte äre med mycket frispel... Kunde som inte göra så mycket annat...man kan liksom inte ha en svävande dörr (som sitter för högt) och vi kunde inte flytta ned fönstret i garaget med tanke på att allt där är gjutet. Vill liksom inte röra det. Men det ska gå =)

Annars ha det vart stormigt här hemma, men jag vart större delen av tiden i garaget och bytt kaninburet å målat vill eller ned i källaren och elda och måla rött....måste säga att måndag är en sån där SUG dag. Man har en miljon saker att göra så sitta kan man glömma....men jag tröstade mig med TACCO =)

Hojt!!!

1 kommentar:

Elina sa...

När får vi se lite före- och efterbilder?! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...