måndag, november 16, 2009

Gardinbyte, regn och....


... bygge så klart =)
Jag ha inte lagt ut några bilder i helgen men självklart har det vart full rulle här hemma. Som det är varje helg, finns alltid någe att göra om man bara vill.
Erik kom hem torsdag så fredag vart det jobb på väggen. Svärfar och Fie va också i farten. Lite lite snö hade fallit på marken så man fick ju faktiskt känna på hur det skulle kännas att ha snö =)

<--- Svärfar och Erik funderar på vad, hur, när och varför å själklart sitter jag inne med alla svaren....hahahaha =)

Nä men oftast gör jag det för det handlar om vart det nya fönstret ska sitta. Sånt vet jag eftersom det är jag som gjort ritningen sedan bygger dom bara. Man kan säga att dom är mina slavar...*woahhaahah* Va ond jag känner mig idag ;)
Snyggt blir det i alla fall, det är roligt man får liksom en snyggare hölje på huset än vad det va förut. Det börja kännas som ett hus...vårt hus och inte en laggård!!!!

Självfallet va ju lillgumman ute också, lekte i snön med sin...rättning...SINA bollar. Tusan, hon har 4 bollar utomhus så det är bara att välja. Hon lekte med den söndriga fotbollen idag....gör inte så ont att bita, bita, bita i eftersom hård plastbollarna på vintern blir rätt hårda. Här letar hon om det finns någe mer kvar av grisörat hon nyss käkat upp.....

Det syns verkligen att det är tre delar på huset. Först ha vi det som är just runt dörren. de är bara nått år gammalt sedan vi rev utbyggnaden. Ovanför det är över 15-20 år gammalt å så de dom håller på isolera nu....duktiga så =)
Bildbevis föresten....se ni snö...nice va =)






Jaooo, en tredjedel av framsidan är snart gjort. Det går fort när man har roligt men till våren ska taket till karporten och hela bron byggas så....de är väl liiiiiite mer än bara en vägg att fixa =)
Måste ju bara visa nått kort på snuttan också, han är bara för söt. Denna lilla kanin var en hon först i mina ögon men hon got BAAAALLS =) Så jag kan vara rätt säker på att hon är en han ...transa ;) Så Nanina får han fortsätta heta men jag måste komma ihåg att säga han...honom...
Awww, han ä så söt min lilla kjelgris =) Å nu äre inte Erik jag snacka om ...*wehehehe*....

Så söt alltså.... satt han å kolla på mig å så ba helt plötsligt luta han på huset ett tag och kolla på mig. Ungefär som "vem är du?? Vad vill du?? Konstig du ser ut...ja mena hallå, kan man se ut så där??" What yah whant =)
Ok, det vart kväll...nähäääää....jo! Å dom höll fortfarande på ute på väggen och det är fortfarande fredag =)
Satte på natt blixten och då funka det bättre, de ä lite jobb att isolera men dom gör det bra. Se ni hur fönstret är delat, det ska nämligen bort. Å så precis där Fie ha huvudet ska det nya fönstret va. Dom ha reglat och gjort det klart där så det ska bara vara att sätta in till våren.
Lördag vart det att dreva fönster uppe i vardagsrummet å fylla på spån uppe på tredje vinden, plus måla lite rött också. Söndag vart det lite sånt också men i mindre skala, vart en dag att ta det lugnt å så eftersom Erik for på kvällen efter maten.
Idag så har jag först vart i Radio P4, jag va med i en musik tävling där. Var mycket kul måste jag säga men jag vann inte, hon va bättre än jag men jag skulle få tröstpris ;)
Men efter det så vart det jul gardins byte för fulla muggar, samtidigt göra jag alltid en jätte stor städning vilket innebär torka väggar, lister, alla prydnader, putsa fönster och sånt så det tar ett tag. Men jag har hunnit matsalen och det temporära vardagsrummet som annars är ett gästrum.
Dålig skärpa jag vet men den här röd heten är det i matsalen....den är så mysig och liksom inte skarp som så många andra ljus kan va.
Kisses pelare fick flytta in i matsalen för vi ska ha julgranen i vardagsrummet, dom båda ryms inte. Se ni Myst längst överst på kattpelaren ? =)
En tomte ha jag ställt ut, den är myche söt och så är den gjort av tyg. Det är få tomtar jag ha som är gjort av tyg.....svårt att gilla dom men denna är en klar favvis =)
Vardagsrummets gardiner är mycket fina dom också...tung som as. Dock gilla jag inte detta rum, jag mena.... brunrandiga tapeter, ljus grönt tak, nån typ av isolering bakom elementet. Njaaa, inte min klara favvis men den kommer att få en Kiwi renovering om nått år =)
Så, imorrn blir det köket, hallen och skurning så är jag klar på nedervåningen. Å så....VI AH INGEN SNÖ!!!!! jävla skitväder som bara get regn och åter regn. Är så gäggit på baksidan å så ha svärfar kört där med traktorn så det ser ut som om man sprängt med dynamit =///
Nä, nu ska jag ta och spela WoW.... det gör mig glad =)
Hojt!!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...