söndag, november 08, 2009

Helgen avklard och farsdag...


Grattis på Farsdagen pappa =)
Innan jag börja skriva vad som gjorts under helgen och berätta om bilderna nedan vill jag säga Grattis på Farsdagen till min kära lilla pappa. Synd man inte kunde komma upp bara tvärt och säga grattis men det är liiiiite för långt för det. Kommer ringa honom istället och säga grattis så få han också ett litet paket nästa gång vi far upp, typ till jul. Han har ju den oturen att farsdag, födelsedag och jul infaller inom två månader....resten av året är tomt =)
Min pappa är värdens goaste pappa, han är bara världens bästa. Visst ha man haft sina stunder med honom men hallå, det har nog alla barn haft med sin far ;) Tre fina ord jag kan säga om min far....
  1. Finns alltid där för att hjälpa!
  2. Osjälvisk
  3. Humoristisk
Ja, det är min pappa det... kunde verkligen inte haft någon bättre =)
Tack pappa för du finns!!!!

Det sägs juh att det går fort ibland när man har roligt och jag måsle nog påstå att det är helt sant =) Mycket god mat och en film kväll ha förgyllt våran helg. Erik kom hem typ i onsdags kväll så torsdagen for vi och handla, hämta ut paket och allt sånt strunt som skulle göras =)
Vi käkade revbenspjällen som jag gjort och potatis med en grönsallad, mums...det vart riktigt bra och jag måste säga att KIWI kan göra revbenspjäll. Så möra, smakrika....mums =)
Finns säkert folk där ute som kan göra revbenspjäll också men aldrig lika bra som jag (snacka om självförtroende va =)

<-- att="att" chokladmousse="chokladmousse" dde="dde" det="det" dom="dom" en="en" goda="goda" hemgjord="hemgjord" istuckna.="istuckna." ll="ll" med="med" men="men" n="n" och="och" r="r" s="s" span="span" stora="stora" ta="ta" torsdagskv="torsdagskv" tusan="tusan" tv="tv" vaniljr="vaniljr" vaniljvispgr="vaniljvispgr" vart="vart">


Fredag vart mer inne och spela, man måste juh få ha en dag i veckan när man drar arslet efter sig va. Så vi satt inne å käka god mat och spelade lite WoW. Käka på kvällen en mousse igen men denna gång hade jag först chokladmoussen, sedan röda vindruvor som var avkapade och så grädde på det. Det va en annan typ av varient men den också god. Dock den godaste var när man hade i banan....mumisgt värre och fruktansvärt mättande =)
Lördag, typ igår alltså så hade vi fört en lite spel tid på dagen med wow men så på kvällen käkade vi Kyckling uncelbenze och ris med ärtor/gurka. Självfallet vart det en julmust till...kan inte leva utan den... =) Men då efter maten vart dte film kväll....ha inte sett på film på flertal månader så nu tusan vare film dags.....
Walt Disneys Bolt och så komedin Solsting och snedsprång, två mycket bra filmer. Kan man helt klart rekomendera....
I morse vart det lyx mackor med fralla, ägga, majönäs, räkröra och skalade räkor och så gurka på det. Lite citrondroppar på toppen. Självfallen en julmust till men Erik tog lite mer istället =)
Fie och Erik har hållit på lite på framsidan idag. Dom ha tagit bort stegen och börjat ta bort lockerna.
Mja....det ska bli kul att se hur detta kommer sluta efterssom det ska en bro och en karport upp här också =)
Men...nu ha vi juh den färdiga väggen..... 2 plåtar till skorstenen, krusiduller längst upp, spröjsen, en balkong och så en vända till med rött och vitt så är vi helt hemma på denna vägg.

Här ser vi före och efter bilder på väggen, nå...kan ni se någon skillnad??? =)
Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Wow!! Vilka dramatiska före- och efterbilder! Vilken oerhörd skillnad! Det måste kännas jättebra, kan jag tänka mig. Det ser ju ut som ett helt annat hus! :D Vad roligt för er! puss!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...