onsdag, oktober 21, 2009

Underbräder....tjeck!

Långsamt skyndar vi fram på huset, får väll säga att det måste ju bli riktigt riktigt fint eftersom det tar sån tid va ;) Nä, saken är den att svärfar som jobbar på huset jobbar ju typ veckorna och så helgerna så äre jakt så vårat hus får pressas in i shemat ibland.
Men det jobbigaste är klart och nästan allt är målat som ska målas. Det röda går ju rätt fort att torka, rör sig om kanske 7 timmar medans den vita tar upp till 3 dygn så man måste planera hur och när man ska göra allt.

<---- Igår var det mycket fint väder ute, och varm vare när solen lös. Igår så kom alla under bräderna på platts. Så nu vet jag i alla fall att jag behöver inte måla fler underbräder för just den väggen i alla fall.

<--- Fie står å kapar på geringssågen, tänka sig vilken underbar maskin. Den ha verkligen fått gjort sitt denna dag =)

Jao, alla sätt är bra utom dom dåliga när det gäller att ta sig upp till nocken. Sedan att svärfar står och balanserar på en planka. Det gör mig juh inte mindre nervös när jag hör han säga..."Ja, det är lite högt härifrån..*host*.."
Idag vare frost ute, man bara väntade på att det skulle snöa men icke. Lite duggregn fick vi dock, men jag ville hellre se snö juh... Tidigt på morgonen va man ute och grabba tag i kameran för att passa på få några fina morgonbilder med frost.

Blommorna och träderna ha gjort sigg för i år, vintervila vankas. Men ändå kan ett frostigt träd/blomma se smått vacker ut, stillsam, ensam men ändå vacker.
Svärfar håller på med väggen, listerna runt dörrar och fönster är på väg upp. Från skorstenen bolmar grå/vit/svart rök ut, skorstenen alldeles kall men snart så är den het å go =)
Lajka gilla juh som sagt bollar, å jag mena alla bollar. Detta är en boll från en sommar, höll i kanske 1 timme sen vare bara slarver men än fast den är död så är den ändå kul att leka med. Så än så länge får den vara kvar ute och inte hamna på tippen...

Mmmm, frost....liknar snö på långt håll och Kiwi håller mer eller mindre på dö av längtan.... Få låssas att den stora feta dinosaur ägget är en stor snö boll =)

Det börja komma en liten is hinna på kärna, snart är hela frusen rakt igenom.
Japp, fönster och dörr fodringen är på. Måste fixa mera vita plankor så svärfar kan göra midjan. Han skulle väll fara och köpa plåten imorrn eller på fredag så, det vore ju inte dumt om han hade lite att jobba med då =)
STOOOOLT!!! Ok, kolla knäckterna där, det är min form...min mall =) Jag gjorde en mall och Fie sågade ut. Sedan putsa jag och måla vitt, vist tusan blir det vackert. Det blir massa snickarglädje på huset så detta är bara början =)
Ja, mycket gjort både idag och igår så nu sitter man och vilar tosserna (fötterna)!!
Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Gu sä schnyggt hä bli! Å gu sä schnygga bilder du ha tage! Thumbs up, girlfriend! Woot woot! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...