fredag, oktober 09, 2009

Ny dag med bygget =)

Det vart en tidig dag idag, upp runt 7-8 för att göra sig klar om svärfar skulle komma och banka på väggen =) Men jag ha också lärt mig stiga upp tidigt, rätt skönt men dagen blir så låååååång, vissa dagar skulle jag behöva fler saker att göra och vissa dagar behöver jag fler timmar...kan man inte jobba in komptid liksom =)


<-- Tokfia ge mig tungan =)

Svärfar, Fie och Erik börja ute idag och jag börja inne. Gatt juh liksom städa upp lite från igår när dom höll på med att sätta in det andra fönstret i vardagsrummet. Vi va nämligen och lämna in vinterdäckerna för dom vi hade på Skodan ä riktiga så vi satte dom på Volvo fäljar. Sedan till stan och köpa sater till bilen, extraljus, termostat, handbok, navkapslar, antenn, motorvärmar insatts & lite sånt. Sedan hem och jobba lite...

Men som sagt, idag va jag inne för tusan va skräp å saker det blir när inte Kiwi är och tar upp efter alla =) Men kolla va fint det lilla fönstret blev, ska tänka er att det blir en vägg här emellan också, å va jag ä spänd...faaan...vill börja inreda snart men måste vänta till våren...booooo.....
Ska juh lägga in golv värme och det är en fördel om man kan tömma systemet på vatten å så vill man juh liksom göra golvet först =)
Ja som sagt....sågspån, skräp, plast, kartong och några hundra verktyg =) Mycket fint vardagsrum än så länge...*wohahahahaa*...
Ute körs det på för fulla muggar, det är ju lite extra att göra som jag inte räknat med. Jag står nu bland annat och måla ett fönster som ska längst överst för det va ba uppruttne. Å så ska vi ha en ventil där uppe för att få in färsk luft på tredje vinden så det inte ligger å mögglar. Så jag kutar mellan allt och målar så fort jag bara kan....

Balkongen blir från vänster kant på vänstra fönstret till höger kant på dörren. Den blir rätt lång, ungefär 4 meter men dock blir den bara 1,40 djup typ...
På håll se inte alls huset så tokigt ut...=) Få ba hoppas det fortsätter se ut så...*haha*...
Svärfar ä längst överst och jobbar med det lilla fönstret som jag håller på måla. Han håller nämligen på att göra karmen som ska vara runt...
Däcka hämtade vi hem idag, jag ha suttit och rengjort, puttsat och fettat in fälgarna så dom ska bli snyggare och möjligen hålla lite längre. Är rädd att detta är nog sista året vi använder dessa för dom såg skabbfilade ut nalta...
En såg står ute och används då och då...medans den andra står i rummet som ni ser här bak....
Här, även kallad garaget som det va tänkt att vara när det byggdes. Men svärfar använde det som allt i allo och så byggde han om lite och flyttade saker lite så nu vart detta garage nästan tomt. Nu står det en kanot som ska målas, målade lock å nån målad bräda....
Ja, å så står ju Fie lotta här inne =) Det är bra med en sån här såg .... gerings såg... sen om jag stava rätt va en annan femma. Vissa ska man kapa snett och vissa ska liksom snett men en annan vikel...ja...svårt att förklara....
Erik fick hjälpa till och hålla i, den sista brädan som skulle upp för dagen. Jag gick å plocka gräs till kaninen....ha vart utan göra några timmar idag så jag ha snurrat runt runt och fråga massa dumma frågor =) Fast den som inte frågar lär sig inget.... *hehe*... Men jag också vart hundvakt, vet inte om Lajka fick vittring på björn idag, hon gick runt runt mig och gnällde....höll sig liksom lågt och gömde sig under bron ett flertal gånger. Hon såg lite små rädd ut...hmmm....
Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...