måndag, oktober 05, 2009

Höst läge...

Idag ha det vart strålande solsken ute, dock blåst kalla vindar men med många lager kläder går det ändå bra. Tänkte man skulle passa på att va ute nu när det är solsken för sedan lär det ju komma snö, regn och allt annat som kan komma.

Hade rätt mycket att göra ute, altan våran behövdes plockas av lite. Jag hade ju några krukor där som ställdes in mot väggen så det inte kommer krossas av snöraset. Men vissa fick man också bära in efterssom krukorna kan spricka ev kylan. Så altan nu är ihop packat så gött det går. Måste få hjälp att bära bort grillen och bordet men annars skare va klar. Höll på glömma bort min vatten tunna också som tömdes och rullades ned.
Fick också gå upp till ladugården och bära in alla mina målarfärgsbunkar för jag ska börja måla bräderna nere i källaren för ute torkar det typ inte länge, det är ett evighets göra detta....
När man gick runt ställningen så hitta man en massa reglar som gatt bäras bort och lite små bitar tamme faan överallt. Tur jag inte ä sån perfektionist va =)
Det är en hög med reglar som ska spikdras och kapas, blir nog till våren man står och gör det...

Vissa vart kapade direkt och inlagda i pannan, man kan säga att här brinner en del av huset =)
Jaoo, fönstret som vi tog från vardagsrummet uppe och satte det i garaget vart bra, der mycket litet ut när man se det nu men det är inte så himla litet...Mystan va glad idag, hon fick följa med migut och gå i koppel. Dock är hon inte vidare förtjust utav att det blåser så hon kom snabbt till mig så fick jag plocka upp henne...bäääääär mig =)

Till och med lilla jag fastnar ibland på kort. Garva efter jag tog kortet för spegeln va ren när man kolla på den men när man fick blixt på den så, ja...den se himla skitig ut. Kiwi...ha du slackat med städningen =) Synd att inte håret mitt syns här för himla va långt hår jag börja få nu....
Nä, nu ska jag ned och tömma sumphinken, damsuga, tvätten, disken och städa....ja....en vanlig dag för mig alltså =)
Hojt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gu vad jag saknar laika!! Har du pratat något mer om när jag kanske skulle få komma upp? hoppas bara!!

Puss o Kram Karolinn V :3

PS Jag har inget som jag kan välja här nedan men det är ´faktisgt ja DS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...