torsdag, oktober 29, 2009

Helgens bravader...

Helgen som va var vi i Nysele hos mor och far, vi skulle juh käka hemmagjord pizza och dra lott om julpaket. Erik med familj kunde inte närvara för dom var i stornäs, men Henrik och familj, mor & far plus jag å Erik va med.
Börja med att fredag när vi skulle fara vart det först styckning av älg, sedan till stan och handla å hämta plåt. Vart som sagt lite stressigt men vi kom juh fram lite i alla fall, käka lite sen middag. Det vart pim mat som mamma hade beställt, mums va gött =)

<--- erik.="erik." henrik="henrik" linda="linda" och="och" pappa="pappa" span="span">

Lördag så vare lite småplock och sedan kom Henrik med familj och vi käka pizza, det vart tonfisk, champinjoner, lönneberga korv, skinka, lök, ost...bara mumsigt ;) Å så självklart så drack vi dricka och JULMUST till, jag helt lyrisk.....julmust...awww sä gött =)

Tova det bustrollet även kallat fröken tandlös, tappat två framtänder =) Nu på väg ut ur dörren, ska hem...vill hem.....VIIIILL HEEEEM =)

Halvdrogad Maja får horn av sin kära syster tandlös, hon bara för go... Undra vad hon fått för att se ut så där =)

Broder och Linda
Hmmmm, en drogad Erik också....va tusan ha jag missat !?!
Till och med morsan ser flummig ut ;)
Um, Linda verkar ha fått en sväng av drogen också =)

Pappsan...
Natti natti =)
For på kvällen till Stornäs för att hälsa på Erik med familj så dom kunde få sina lotter...
Första som hände va att jag dök på Marre som hittade en godis påse, å det första hon säger.
" - Men det är ju faktiskt Lördag! " =)
Garva lite åt hennes tröja/väst, längst nederst står det "Fabians Dotter"....*haha*...
Karro va också där, fick ett kort på henne tillslut.

Vad kan man göra med en napp och en hund...
Sätt den i munnen och pusseli puss =)
Hmm, den där kryddlampan vill jag ha...stjäla =)
Inger....
Erik, Morsan och Pappa =)
Ja, Molly kan också några konster...eller...ja...stackars vovve =)

Söndag vart en ute dag och en dag för vila... =) Dock han ju inte jag ta kort på snö, varje gång jag skulle ut med kameran så glömde jag den inne. Men pappa och Erik höll på ute, dom gorde i ordning bilen med extraljus, bakrute torkaren, kupevärmaren och lite sånt där små saker. Så nu kan vi ju ta och besikta den och hoppas den går igenom...*hoppas*....

På kvällen vart det lungt för vi också...jag, Erik och våra katter känner lugnet. Det är inte vanligt man kan få våra katter att ligga brevid varandra men nu gick det faktiskt....så kära ha dom inte vart på typ....någonsin =)
Hojt!!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...