måndag, oktober 05, 2009

Ugns Tacco...

Mums mums måste jag säga, detta är en av mina favvo rätter som jag kan äta flera dagar i sträck. Hade köttfärs i kylen och viste inte helt vad jag skulle göra så jag gjorde min Ugns Tacco ala mig måste jag påstå.

  • Köttfärs
  • Taccokrydda
  • Lök
  • Vitlöksklyftor
  • Sallad
  • Gurka
  • Majs
  • Guacamole
  • Cream fresh
  • Pepper Sauce
  • Tortilla chips
  • Riven ost
  • Margarin/Olivolja
Hacka sallad, skiva gurka koka majs om du inte ha färdig på burk. Tomat till detta är ljuvligt gött men jag gick med det jag hade hemma. Bryn köttfärsen och krydda med en massa tacco krydda så du få mycke smak. Vänd sedan upp den i nån skål, eller gryta eller va du vill. Hacka löken fint och bryn i oliv olja, pressa i vitlök. Bryn tills löken är glansig, vänd detta ned till köttfärsen och rör runt blanningen.

Sedan kommer själva blanningen, börja med att sätta ugnen på 200 grader. Ta en ugnsäker form och lägg i Tortilla chops i botten, sedan köttfärs, sallad, gurka, tabasco, majs och sedan Tortilla igen, köttfärs och sist den rivna osten.

In i ugnen på 200grader i 20 minuter, eller tills du se att osten smält och fått en fin färg. Den inte bara ser god utan utan smaka smarrigt också =)

Guacamolen och cream fresh är gott att ha till för jag gör alltid taccon stark och det är gött med något som tar udden av det starkaste men behåller alla smaker.. Digga den gröna färgen på Guacamolen också, de ut som...ja, ska jag inte säga högt =)

Ja, jag vart mätt å belåten i alla fall =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...