onsdag, april 29, 2009

Utomhus aktiviteter....


Ja, nu ha vi fått solen åter. Skönt som tusan var det ute idag, jag ha hunnit måla räcket första vändan nu och ska ta andra vändan imorgon. Man se nu efter första att det verkligen ha blitt en skillnad. Räcket ser mer eller mindre helt nytt ut, än fast man vet att innerst inne ä det absolut inte nytt.

Jag hoppas bara på att allt det jag gjort före målningen ska räcka. Med både skrapning, putsning, lagning och skurning av räcket hoppas jag nu ska funka så målarfärgen nu sitter länge =) Jag ha tagit bilder på räcket hur det såg ut förut och ska ta bilder imorrn också. Så ni ha någe att jämföra med. men det kommer inte ut fråns det ä klart =)

Har nu också tagit bort all julbelysning ute. Kunde inte ta bort det förut för snön ha liksom frysit fast alla kablar =) Men nu när snön nästan ä helt borta va det lätt som en plätt. Men va tvungen att ta hjälp av Fie för hon ä lättare än jag. Så när jag ställer mig på stegen så sjunker den ner till Kina typ, medans hon flyter på..jäddra flugviktare =) Såg att en av mina julbelysningar som jag ha ute ha liksom gått sönder så jag måste ta och byta till nästa år...*suck*....

(lånad Linus på Linjen)


Var och kollade landet idag också, såg att mina rabarber, gräslök och jordgubbar (vildvuxna) ä på väg upp. Måste ta en liten kratta imorrn och ta bort allt fågel frö som hamnat i landet, fåglarna kan konsten att sprida frön ööööverallt. Varför jag skrev vildvuxna bakom mina jordgubbar ä för att när vi gjorde landet hitta Erik en jordgubbsplanta som växte vilt på våran gård brevid ett träd. Han satte den i landet och den ha spritt sig i landet med sina "tentakler" överallt i det landet. Jordgubbar verka verkligen kunna växa vart som hellst och hur mycke som hellst.
(lånad bild på rabarberna)
Det gör inte så mycket för jag ska bara ha jordgubbar i just det landet men jag vill ha olika sorter så nu få jag klippa bort vissa så dom jag ska köpa nu i maj gå att sätta. För i år....ska jag jäklar i min låda köpa jordgubbsplantor. Det ha blivit dragit på för vi glömmer bort hela tiden, men nu tusan ska dom dit. För nästa år ska jag ha jordgubbar =)
Man kan göra så mycke gött med jorgubbar, å dom ä bra mycket godare när man liksom få plocka dom själv. Sakna lite dom jordgubbar mamma och pappa hade förut. Man hade så många liter jordgubbar på sommaren så man viste inte vad man skulle göra med dela hela. Å så göööööött =)
Nä, nu ska jag fixa lite fika och göra lite mer nytta. Men det kommer lite bilder här nån dag om olika dags saker man gjort =)
Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...