lördag, april 11, 2009

Solig dag!


Ja idag ha det vart riktigt fint väder, solen strålar ha värmt riktigt mycket och man har kunnat höra hur det rinner vatten i rännorna. Altanen börja bli helt ren från is och snart kan man ta fram möblerna så man kan sitta där och njuta.

Men med allt detta ljus se man också många saker man måste göra, som städa...puttsa fönster...men näh =) Det är ju Påsk så jag skippar det, plus min tandvärk få gärna gå över först så man ha lite mer ork. Men saker ha man fått gjort ändå idag. Erik kärrade in ved och jag staplade, så nu börja det bli en hel hög med ved i källaren. Fast det ska runt 190 kärror till in. Vi ha räknat på hur mycke ved vi gör av med på ett år så vi ska försöka få in det. men blir det fullt så blire inte mycket man kan göra åt det =)


Efter vi tagit in lite ved så gick vi ut med Myst och Tippex på altan i deras selar. Mystan va på hugget och kuta som bara den...de ä ba att hänga med när hon vill någe =) Tippex lite mer försiktig och ville gå in efter typ 2 minuter ute..... Men Myst fick man ge en liten "putt" för hon skulle gå in. Jag tro verkligen att om ett djur ä välldigt mycket med en person så börjar det djuret härma den personen hon/han är runt. För Myst ha tempramentet efter mig så att säga. Hon blir tvärsur men glad igen efter ba nån minut. Å hon är tjurigare än satan själv, de ä mycket mer som också ä lika men det är några saker man tänker på =)


Ny dushad och väntar på att maten ska bli klar, när man ser hur solen kommer in genom köks fönstret känner man sig så varm inombords. Man vet att snart är det sommar och man kan sätta blommor, klippa gräsmattan och allmänt njuta av solen. Solalergisk som man är så njuter jag dock inte så mycket men skuggan är min bästa vän =)


Maten jag gjorde idag va kassler i ugn och potatis men jag glömde ju ta kort på det så jag lägger ut det jag gjorde förra lördagen. Ha ännu inte lagt ut den...börja tro jag börja bli lat =) Det jag åt förra helgen va skinkpytt jag bruka röra ihop....

* Skinka och Salamikorv på längden.
* Hackad purjolök/lök
* Pressad vitlök
* Matlagnings grädde
* Champinjoner
* Peppar / Fling salt
* Soja


Servera pasta till.
Det är fruktansvärt gött alltså, man kan käka sig riktigt mätt å ändå va sugen på mer. Vill man inte ha den så rinnig äre ju bara att reda av den men den ser lösare ut än va den va kan jag säga =)

Det blev bra med färdigrätter till Erik också, alltid bra att ha i frysen när man ha dagar som jag ha nu.

Nä, faan...nu ska jag hitta på någe nyttigt att göra. Vad vet jag inte. Tro jag ska ta och skissa på ritningen för vardagsrummet så att ritningen stämmer för vägg och lampor, fönster och dörr. Det ä lite pyssel och ritningar men det ä skitkul. Å så länge jag vet att Erik och svärfar förstår mig så är allt gött. Såg hur Svärfar höjde på ögonbrynet första gången han såg denna ritning men han förstod den helt klart. Ba för int jag ha nån utbildning på att rita ritningar på så sätt men den vart bra ändå. Tro pappa skulle vart stolt över mig, det ä han som lärt mig rita hur dörrar ska se ut, å fönster å lite sånt. Det va länge sedan nu men det sitter kvar än =)

Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

190 kärror! Omg! Dä ä många kärror dä!

Jo, solen är ju trevlig, men som du säger så dyker all skit upp då. "Åhärregu, är det nån lerig jävel som har stått och juckat mot fönsterrutan, eller vad är det här?!"

Maten såg smarrig ut! Trevligt med lite inspiration! :D

Cheers!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...