torsdag, april 30, 2009

Ugnstekt falu...

Jag gjorde sån skruttans god ugnstekt falu igår, tyvärr så glömde jag ta bilder på den men jag ha dessa bilder som jag inte lagt ut tidigare. Det är liksom en exakt kopia serru =)

Om ni kolla så se ni trapp stege med korv. Det ä för jag gör dom i den ordningen. Först lägger jag en bacon skiva, sedan en korv skiva, en gurk skiva, sedan röra, gurk skiva, korv skiva och så lägger jag upp baconet ovanpå se det blir som ett paket. Sätter sedan en tandpetar i mitten så den håller ihop. I en ugnsform med smör i och sen in i ugn på 175-200grader!
Röran som jag gör är på riven ost, toomatpurre, senap, sweet chili, lite grädde, bostongurka, å en krydda som jag faan int kom ihåg namnet på just nu. Man bara rör ihop det till en röra och lägg en klick på. Mmmm, sä gött. Å få du röra över äre juh ba å frysa in till nästa gång du gör ugnstekt falukorv =)
Vist se dom mummiga ut, å så äre som en sky med ost och massa mumma runt som man självklart ska ha på tallriken.

Hrm, jag kan ju konsten att ösa upp för två pers på en tallrik och självis vart det så här också. Men de ä sä gött så man kan int låta bli.... Bon apetit!!
Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...