tisdag, september 02, 2008

September i all sin ära och prakt!

Är det bara jag eller äre kallt ute?!?


Först ha vi haft en vecka med stört regn så vägar svämmat över och smådammar spruckit. Våran grund tyckte tack för att ni grävde upp mig så jag inte är dyng sur men fyll upp mer grus tack. För med stört regn så sätter sig marken rätt bra. Vi har redan fyllt igen typ 3-4 gånger men nog tusan ska det sjunka mer och nu hoppas vi verkligen att det är klar att sjunka för mycke mer grus ha vi inte för tillfället. Men vi ha en stående beställning av en granna här en bit bort, å så tro jag att det kommer gårds singel snart också. Vi började fylla igen nu i helgen så det ser lite bättre ut och man kan gå utan att sjunka ned en meter =)

Men nu så i Lördags och nu än idag så ha liksom temperaturen här sjunkit. Vi haft nu två dagar med frost på morgonen så Erik fick skrapa bilrutan. Känns när man går ut att det är hel klart kallare, jag går liksom inte längre med kjol eller tofflor ute....aaaaalldeles för kallt för det. Jag hade förra veckan tänkt börja ta in ute möblerna men jag bestämde mig för att putsa fönster istället så jag gjorde en höst städning. Skurat allt som möjligen går att skura och så puttsa fönster och hänga upp nya fina gardiner =)

Men så idag så har jag börja ta in utemöblerna. Men hjälp ha jag av Ann-Sofie, för faan va tunga vissa möbler är. Vi ha ett trä bord som verka va mer marmor tung än trä =) Men sån tur så är det inte så långt man ska bära den och så är jag och Fie lotta så starka så ;)

Det enda jag lämnar ute nu är blommor som klara av lite kyla och fortfarande vlommar. Vilket innebär 80% av alla blommor är kvar ute.

Fick telefonsamtal av min mor idag, hon ville se min Dahlia som blomma så jag ha nu lurvat ned till altanen och tagit kort på den skönheten. Mammas Dahlior ä ju typ stooooora men min är ungefär i storlek som en fem krona....Vet inte om detta kallas för DVÄRG Dahlia ;)



Nä, nu ska jag fika köttbullemacka och sedan smådona nere i källaren. Måste stöda så man kan röra sig där inne.

Hojt!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja kakan är god o det går fort att göra, så gillar jag kakor i långpanna det räcker en stund, nu blev det ju inte vi som skulle äta den:-(
Ha en bra helg!

Elina sa...

Järnspikar, vad fint!

*kikar ut på mina egna blommor som inte fått en kärlesfull tanke på länge*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...