måndag, september 22, 2008

Ja de ä vackert väääääder....

Å vilken underbar och lat helg man haft. Vi bruka varje helg ha en jävla massa som ska göras efterssom Erik bara är hemma på helgerna. Men denna helg ha vi tagit det lungt å skönt och inte brydd oss för fem öre. Vi ha småpyssla med några småsaker bara, som att damsuga, hänga upp alla fågelholkar och lite sånt. Man känner sig både lat och onyttig men ja vist äre skönt. Man kan ju liksom inte skynda genom livet och känna av en eller två dagar att bara känna att man lever. Men inte kommer vi göra så här varje helg, njaaaaa. Det finns alltid hundra saker att göra här hemma både ute och inne så man försöker suga upp de härliga just nu =) Det vart fint ute, kollade ut och liksom log för det stråla så klart men nepp. Vi vände oss mot datorerna och kände att nehejdu....ba för att de ä finväre behöv man int alls va ute...
Men vist äre fina höstbilder, både grönt, rött, gul och orange i samma länga med träd. Ser nästan ut som att träden brinner å det går fort. Bara nu i helgen ha säkert 70% av alla trän blivit gula. I fredags va mycke grönt och bara ett enstaka rött eller gult. Men nu när jag va ute med kisse föll de en hög med löv så hon viste inte vilken hon skulle attakera, kul hade hon =)

Ja, nu äre vecka igen och en massa saker som ska göras. Det hjälper faktiskt att man tittar ut och se solen strålar, man blir liksom gladare och fullare av energi. Höst, vår och vinter ä mina tider. Det är snart slutet på september och man kommer allt närmre jul, gud så underbart. Hoppas mamma och pappa kommer ned nu i jul och fira den med oss som dom gjorde för 2 år sedan =) Nästa år blir det hemma hos mamma och pappa med hela familjen, de bruka va underbart. Man känner sig så underbart hemma....så där som när man va liten =)

Denna bild är tagen från min bro. Jag har några krukor som fortfarande står ute för att det verka växa någe men vad ha jag ingen aning. Det ä så konstigt ibland hur man får saker som växer i ens kruka som man inte ha nån aning om vad det är. Som denna....de grönvita bladen ha jag satt, det är lökar som klarar kyla och frost men den långa pinnen som sticker upp och blommorna som blommar ha jag ingen aning om. Det syns inte så bra på bilen men det är några lila blommor precis vid dom grön/vita bladen. Välldigt tjusigt...

Nä, nu ska jag sluta babbla. Idag blir tvätt, matlista för nästa månad, stora julklappsönskelistan, lite ute....ja...de ä lite smött å gött =) Höres senare...

Hojt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var fina bilder du bjöd på.. det är fint på hösten o dess färger.
Ha det gott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...