måndag, september 15, 2008

Höst städning ute...

En liten sen uppdatering =)


Klockan är nu 00.00 och jag kollar ut. Nu äre både kallt och svart ute, känner hur värmen inne värmer gött. Slänger en blick på datorn och funderar på att uppdatera bloggen lite.

Nu i helgen ha det vart ute som hägrat, alla lökar nu är intagna utifrån. Jag pratade nämligen med min mor i fredags och kom på att det kanske inte är en sån dum ide att ta in alla lökar som man ha ute med tanke på att all värme ha liksom försvunnit. Kändes vemodigt att klippa ned vissa blommor som blommade och vissa blommor som aldrig slagit ut men jag vill inte att mina lökar ska frysa så....ja...man får offra det ibland. Både jag och Erik ha nu liksom tatt tre beslut...



1. Lökarna vi tar in nu hoppas vi överlever annars köper vi flera.

2. De liljor jag ha kvar ute är ett test att se om dom överlever vintern för enligt förpackningen ska dom klara det galant. Annars köper vi nya....

3. Den viktigaste och den vi sagt "tamme faan" på är att nästa år...ja, då köper vi FÄRDIGPLANTERADE blommor som man bara sätter ned i krukan och så ser dom jätte fina ut =) För nu är jag så less på att sätta vissa blommor och hoppas att det kommer någe. Man ha som en kruka där som aldrig vax någe i å så ha man en där som se ut som man gha planterat ogräs och så en kruka som se ut som "hej kom å hjälp mig" men ingen kömme. Så, nä...nästa år blire minst 30% av alla krukor inköpta blommor från en blomsterhandel här..grrrrrr....



Å så idag ha vi satt ned fågelbords stolparna i marken och diskat av alla fågelaoutomater. Ska måla fågelhusen nu i veckan så dom bli fina och granna. Plus städat ute så nu börjar det bli klart för höst. Nu får vinter, frost och kyla komma...



Men nu som sagt äre kväll å Erik ha nattat. Han är förkyld och verka ha smått svårt att sova, stackarn. Men jag ska ta och se lite tv och så ned i garaget och måla lite =)



Hojt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Jag brukar plocka smågranar att sätta i lite större urnor/krukor med lite mossa runt om och lite ljung.. lägga några kottar o rönnbär som dekoration.Jag brukar oxå sticka ner maschallstativ eller nått annat i ljusväg med lite höjd... så blir det x-tra festligt.
Lycka till!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...