tisdag, september 09, 2008

Mardrömmar....

Vissa nätter ha jag en återkommande mardröm. Man vaknar och liksom hjärtat går 110 och man känner sig rädd. Man tvingar då hjärnan att tänka på någe annat när man ska somna om och oftast funkar det. Men den där återkommande mardrömmen kan jag inte förstå mig på så jag tänkte jag skulle förklara den lite här på min blogg så kanske ni ha någon aning... Jag bruka få sånna fina mail ibland när jag frågar något på min blogg och hoppas även denna gång att nån som läser min blogg kan ha nån ide...och denna dröm händer alltid i färg....

" Jag är ute i skogen på något ställe jag inte känner till. Där står det alltid ett stooort hus med säkert 5-6 våningar som jag inter heller känner igen. Jag ä oftast jagad av någon så jag rusar in i huset och gömmer mig. Det är mörkt/grummligt så jag se vad som händer men inte mycke mer. Gömmer mig antingen under en trappa där man ha en dörr man kan stänga eller så gömmer jag mig i en typ av lufttrumma av trä så jag se ned på den som jagar mig. Ser aldrig ansiktet på den som jagar mig utan det är liksom nederdelen och den kan variera mig. Ibland är han helt vanlig bara lite biffigare men ibland så ser han ut som en från "Silent Hill" med en sån där kon på huvudet. Man ser som sagt inte huvudet men konen tittar ibland fram från olika hörn på huset. För ok...nu ha jag gömt mig och han hittar aldrig mig men på något sätt nu så finns det tydligen fler i huset. Vänner och även sånna jag inte känner, nu se jag liksom hur dom rusar för sina liv. Hur dom får knivar inkörda i sig. Hur hjärtan slits ut och inälver hänger. Dom blir alltid penitrerad i magen av något som svärd, en knytnäve, paraply, köttkrokar och mycke annat."

Kan dock inte förstå hur det kommer sig att jag kan se exakt vad som händer med dom än fast dom är på helt andra våningar i helt andra rum. Preces som mitt öga flyter ovanför dom och kan se dom. Eller att min själ liksom lämnar min kropp och flyter ovanför, liksom ser allt."

Å så pågår det hela tiden i min dröm som återkommen och är densamma. Mardrömmen känns som den är i evigheter men dock bruka dom ju aldrig va så långa. Men det är så konstigt att det är liksom samma dröm. Det är ju som inget som byts ut utan det ä samma senarium....
Är inte mörkrädd och jag gilla skräckfilmen men jag bruka se olika så den borde inte va så fokiserad på ett hus och att man gömmer sig å så...

Ja, ni som kan mycke om drömtydning kanske kan säga mig varför jag drömmer som jag gör. Det är inte den trevligaste drömmen att ha näligen.

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...