måndag, september 15, 2008

Puss Mamma =)

Idag när jag satt och måla fågelhuserna så kände jag ett himla sug efter en bulle eller kaka. Letandes i en av mina tre frysboxar så lade jag märke på ett förkommande eko. Förutom kött, färdigrätter och halvfabrikat som fanns i frysen så kände sig den stora frysen som att den saknade något.
Jag grävde runt säkert en halvtimme men de enda jag kunde hitta va nån stackars kaka jag gjort men jag tänkte den skulle jag spara till stornäs så jag kan bjuda på någe gött. Men så fann jag den....den låg där helt själv och bara skrek efter mitt namn. Det var en påse med något så fruktansvärt gött så om jag viste att jag hade denna kvar så skulle den vart borta för länge sedan.....de va...FLÖTTISA. Mammas hembakta flöttisa och dom ä sä gooooo. Det finns ingen i hela värden som gör så goda flöttisa som min kära moder. Hade hon vart i närheten hade hon fått en jätte bamse kram.

Jag tog fram påsen och lät den föst tina, sedan värmde jag flöttisa och påsen i micron....bara någon sekund. Dom ska bli ljummen så öser man ned sedan massa socker i påsen och skakar den. Mmmmmmmm....jag få hejda mig å inte äta upp alla på en gång men två rykte på ca:10 sekunder =)

Så, mamma.....tusen tack för flöttisa. Du måste göra fler påsar åt mig nu i jul =)

Kram alla !

2 kommentarer:

Elina sa...

Hoho, nu kan jag hålla mig uppdaterad med dina inlägg nu när iGoogle funkar! =D

Och flöttisa.. Om det är vad jag tror att det är så vattnas det i min mun med!

:)

Anonym sa...

Se där är hon i lingonskogen o se så lycklig ut...min mormor gör de godaste ansigrisar!!
Ha de gott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...