torsdag, september 11, 2008

Jul, Bröllop och en flyttning =)

Idag ha det vart rätt så full rulle. Ha dock inte kutat runt runt för de orka jag inte helt ännu. min mage mår liksom lite sådär sen igår men jag ha suttit vid datorn och vid tv och plitat, klistrat å klippt. För nu är det som så att det är 105 dagar till julafton om man räknar med denna dag. Nu ruskar säkert många på huvudet å tänker faaaan de ä ju långt dit men du ska se att det kommer räkna ned fort =) Så jag ha hållit på och gjort en jul dikt som kommer läggas ut sedna på bloggen. Har också skickat iväg mail till familjen för nu är det dags att komma in med önskelistorna. Jag bruka sammanställa dom så att när vi sedan drar om vem vi ska ge en julklapp till så har vi någe att liksom få insperation ifrån. Undommarna och barnen dock är inte med på dragningen utan dom ger man som vanligt. Men även dom ha ju små/stora önskningar lite överallt ;) Satt och plitade på de mailet igår och samtidigt satt jag och lyssna på julmusik för att få rätt stämning och jag vill påstå att den va inte långt borta =)





Jag hamna i en sån där skön och varm vintersits igår. Jag satt i tv-rummet med tv:n stängd och bara kolla ut genom fönstret, skrev ned en fin juldikt om min familj. Jag bruka försöka göra en varje eller vart annat år. Samtidigt så va jag ute och kollade på nätet vad folk bruka skriva om i sina juldikter. Hittade en som inte va så rumsren precis men jag lånade den och gjorde om så att jag satta familjenamn i själva dikten så där fick jag en lånad dikt och så har jag en egen. Måste höra med Erik först om den lånade dikten, om man kan lägga ut den på nätet eller ä den för vulgär...=) Den jag skrivit själv fundera jag på att spara till nästa år och läsa upp när vi är Nysele men jag vet inte än. Den som skrivit den andra dikten kommer självfallet att stå med på bloggen när jag lägger ut den....hon ä suvve på att skriva =)

Men bortsett från jul så är det ett bröllop på G. Det är mycket att planera så jag håller nu på plite lite på inbjudningskort. Det är tur man ha suttit så mycket vid en dator som jag ha för det går lekande lätt. Är rätt duktig på göra inbjudningskort om jag få säga det själv. Jag ä riktigt stolt för det är något som jag tycker ä kul och allmänt ä riktigt bra på, ungefär som mat och bakning =) Man kan leka så mycke också med olika program, man flytta...klipper....och ha så kul. Å med tanke på att man ä arbetslös och hemma så är det bra att va bra på någe va =)


Men på tal om bröllop nu igen, jag kommer inte avslöjja vilka som kommer gifta sig än för dom måste själv få säga det men jag är yber stolt att blivit vald som värd par och att man få va med och fixa, dona. För det är ju detta Kiwi är bäst på. Hundratals med listor, planeringar, fixa, dona. Nu skulle Elina se mig och mina listor. Hon skulle bli så stolt =)

Nu undrar ni säkert va flyttning betyder va =)
Ja, jag kommer att skriva mer om det i bloggen lite senare...ville ba göra er lite nyfikna just nu. Så återkomme senare idag eller imorrn så står det mer... ;)
Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Åååå.. fixa bröllop!! Fasiken vad kul!

*hmm, funderar på vem det kan vara*

Ja, och har du så många listor att DU säger att du har många listor.. ja, då är det jävlar i mig många listor!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...