torsdag, september 01, 2011

Målning av bron....

.... hösten börja infinna sig och jag med den!

Sakta känner man att kylan börja krypa brunt husknuten , det är verkligen bara solen som värmer. Perfekt tid att göra det lite höstmysigt både inne och ute, inne är jag så gott som klar med för tillfället så jag riktar mig utåt å gör nån nytta ute. Vi ha juh en bro som vill ha lite kärlek och färg....jag jobbar på det =)

På tal och någe annat också, nu ha jag fått min OP tid så nu på måndag börjar jag dricka pullver diet. YAAAAAAY ropar Kiwi....NOT! Bara pulver med vatten, det och BARA det är det enda man få äta..*ybersuck* Så ingen mer godis, ingen mer dricka, inge mer götta alls. Kommer bli nalta kämpigt och krävande men det skall faan gå. I helgen blire massa grillat och annat gött, man kan säga man äter sin sista måltid för sen äre kört =) Så på måndag börja jag...håll tummarna tack!!!! =)

I helgen som va så bjöd jag på smörgåstårta och vanlig tårta eftersom jag fyllt år. Lördagen hade man Svärfar, Sixten och Fie på besök men på söndagen kom Lisa och Nisse. Iza va mycket nöjd över främandet, någon att busa med och så fick man en heeeel del tårta =)




... *host* ... inte se man väll en snyta uppe på bordet..va... =)



 .... fis Fie lika glad å nöjd som vanligt ;)


Dagens arbete vart att rita och såga ut min kjol som ska va på bron. Ritade mallen igår så det vart ett lite av ett test idag. So far so good =)



Räcket har kommit upp på framsidan och det har blivit vitt, här på bilden ser man bara högra delen vit men den andra vart vit efter vi käkat middag så nu är ALLT vitt. Nu ska man bara elda lite i FIE's bak så hon såga  ut resterade räcke så det blir klart nån gång. Men jag är riktigt nöjd över hur det hela ser ut redan nu....faan så snyggt....




Min lilla gose gumman ha fått sitta ute nu flera dar i koppel medans jag ha målat, sågat och haft för mig. Hon bryr sig inte så mycket...så länge hon få va ute =)



... Kiwi's arbetsplatts =)



... taket klart! När man fick på den vita färgen vart hela bron mycket ljusare och fräschare. Dock är det bara målat en gång men vi tänkte till våren ta en omgång till ....



...tjohooo, dörr fodret har blivit vitt och inte grå - vit - brun som det va förut =)



 Va sägs om golvet, äre inte inne med tidningar fastklistrad med silvertejp ?? =)




Såg en sån himla fin fjäril idag, dom blåa prickarna han hade längst nere på sina vingar va riktigt riktigt kristall blåa....... svårt att få en bra bild dock för hur ofta sitter en fjäril stille...*suck*...




... ahaaaa, din lilla råtta. Jag trodde hon hade käkat upp sitt grisöra för nån dag sedan men icke. Idag grävde hon fram det igen för att leka lite =)



Ä man int fin sä säg!!!



Leksak va hel i...hela....2 minuter, sen dog den!





Jag tror det kommer bli väldigt bra med en kjol runt bron, ganska bra mönster tro jag också.....



Vissa blommor står sig fortfarande stark ute än fast kvällarna är så kalla...




Rosa / Röd vägg välkomnar en ute.....mysigt =)



Blomma ute i en av mina krukor men jag vet inte vad det är för något...men rätt så fin =)




Ahaaaa, fick dig igen. Min lilla fjäril såg mig inte när jag stod och fotade mina blommor vid krukorna så jag fick chans igen att fota honom /henne.....






Asså, dom ä för jävla fin. Man skulle vart en fjäril för en dag i alla fall.....

Nä, nu ska jag ned till soffan och burra mig under en filt för jag FRYYYYYYYSER!!!! Så gåre när man är ute hela dagen med för tunna kläder, det är höst nu för er som inte visste det ;)

Hojt!

1 kommentar:

Elina sa...

Jäklar vad snyggt det blir!! Naaalta! Och fin fjäril, bra fotande!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...