måndag, september 19, 2011

Rain / Snow

 ........ alltså vi fått regn hela hösten nu känns det som. Vissa veckor har det strömmat ned så hårt att rännorna ha inte haft en susning att ta undan. Positiva är väll att vårt tak är polerat och fint men nagtdelen är att det är fuktigt, surt...BLÖTT än vart man går. Å stackars jag som inte har stövlar blir lite smått blöt än vart jag går.


Flera dagar nu ha jag viljat gå upp till skogen men jag vet att jag kommer bli super blöt om fossingarna. Det är juh åkermark runt oss och ingen riktig stig upp till skogen, skulle behövas göras någe åt men det är mycket här omkring som skulle behövas göras någonting åt =)
Å är det någe jag ha märkt så äre att jag kan inte trolla, ha ni hört!?!..jag ä lika chockad som ni. Mena här ha jag levt på illusionen att jag kan trolla å så kan jag inte...attans ;)


Ha ni tänkt på om all denna regn hade kommit i snö format, hur mycket snö skulle vi inte då haft på marken...



.... typ så här mycke va ? ... =)

Åååååå, snöööö.....jul.....åååå......längtar! Fösta snön som faller, tills att det är vitt överallt. När man börja köpa julklapparna, börja dekorera. Ååååå, sitter å drömmer mig bort. Denna jul blir väl inte heeelt som en vanlig jul men inte långt ifrån. Jag får juh äta vanlig mat men bara mindre av alla godsaker =) Dock så fatta jag inte hur alla ska få plats hemma, våran familj växer åt alla håll. Både barn och djur tillkommer för varje år tro ja ;)  Men mysigt blir det ändå, barn och djur hör julen till så jag skulle inte vilja va utan dom. 
Ska bli kul att packa bilen i år när vi ska upp till mor och far. Man ska ha alla kläder, julklappar, mat, djuren och så oss...hohohoho.....kanske man ska köpa buss =)

Oh well, håller på med lite småsaker som handlar om julen. Inte konstigt man blir sugen på julen så ;)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...