torsdag, september 15, 2011

Internet löst....

 ... ha det vart sedan i Måndags, onda dumma saker som kommer på att ...


"Heeeey, Kiwi behöver inge Internet.
 Låt oss ta hennes...."

MUPPISA!!! Ja  ä beroende av mitt Internet, hur ska jag annars skriva min blogg. Jag ha juh också behöv jävla muppar som går å gräver av kablar!!!
Så nu är detta blogg inlägg lite försenad men sånt ä livet =)
I söndags va jag å Iza ute å gick för att leta sten som jag behöver. Tänkte vi skulle gå upp mot spökhuset och kolla lite för där ha dom lite udda stenar som jag söker. På vägen dit vart vi förbi rusad av denna söta larv, tog hela mitt tålamod för att hålla Iza ifrån den. Tänka ser balansera en kruka med vatten på huvudet, en hund som drar i en hand å så en kamera i andra handen som ska ta kort. De ä faan inte de lättaste måste jag säga...jag måtte sett lite underlig ut =)




Även idag vart man varav en massa svamp, undra vilka man kan äta...mmm....




Ojdå, inte bara vi som blir feta och få bristningar =)




Spökhuset i sin fulla prakt, synd att ingen tar hand om detta huset. Få man bara bort något träd så ska nu veta vyn är att dö för....



 Så där gammalt, mysigt....det ha potential om bara någon vågade satsa... 


Dom har ett gammalt äppelträd som växer här, få lova att fåglarna har ett fint frukost bord här =)



Tog med mig ett hem för att se om det var någe gött, Erik smaka på det men va inte nån jätte favorit. Surt surare surast å sen kompakt. vette faan om man kan göra någe med den. Kanske paj....hmm....vi ska ha äppelträd på neder sidan av huset. Måste välja ut ett bra....


Fick hem en liten sten och ett äpple.....bättre lycka imorrn hoppas jag på =)



Mystan myser hemma på köks bordet, finns en anledning varför jag plocka bort servetterna som bruka stå framme. Är rädd för främmande får käka mer Myst än mat om jag lämnar dom framme =)


Måndag, precis vart hos läkaren och tagit blodprov och EKG. Nu skickas dom testerna till Sundsvall för att se att allt är som det ska, men det tro jag nog. Efteråt for vi och jagade lite sten till mig....



Hmmm, tror det he regnat lite va.....



Man bruka stå mycke längre ut här för att fiska men nu...nja....lite väl mycke vatten =/



Bajs, pooop...men från vad!?! Den va rätt så stor å så full med lingon. Tro icke det är en fågel, då måtte de va en stor fet jävel. Antagligen en räv, en björn eller dyligt....alldeles färsk!



Detta ser man lite överallt nu för tiden.....du...PAPPA!!! när du se sånt här kanske du ha en sån där älg i närheten. Du vet Älg...en då där stor sak som jägare bruka skjuta å få kött...nä just, du ha int skjutit nån än ... MOHAHAHAHAHA ;) Du borde komma hit å gäst jaga, då kan du juh få se en i alla fall =)





Självfallet följer lill stumpan med, hon är överallt och ingenstans med oss =)



Lill kanina, precis klippt klorna och ligger i mattes famn å myser =)



Köpte två ljung och satt ned i vardera kruka för att få lite färg och brytning, vart helt klart bra tycker jag =)





Ja det ä inte sista gången jag gör så här, bästa är också att det är typ...gratis å gratis ä gött =) 


Nä nu ni, ska jag göra klar mina lyktor å hänga ut. Sedan...ojoj...sedan ska jag upp med JULBELYSNINGEN runt bron och carporten...YAY me ;)


Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...