lördag, september 10, 2011

Svamparnas dag....

.... in i skogen blev det idag. Första dagen på bra länge det inte regna idag, tänkte vi måste väll ta tillfället i akt och fara in i skogen och plocka hem mina leksaker =)

Det syns verkligen att det vart några veckor med regn och dåligt väder, det är vatten ÖVERALLT och svampen växer faan överallt. Har aldrig sett så mycket svamp på våran gård eller i skogen som det är just nu, måste juh ha någe att göra med denna regn/fukt.
Ja, förutom att kolla in all svamp så vart det att rensa skogen på lite material som jag ska ha hemma. Men det blir nog en sväng till för man kommer alltid på saker man skulle ha haft som man glömde kolla efter....ungefär som att handla på affär =)

Blöt vart jag också, jag ha juh inga stövlar så det blev tjocksocka å foppa tofflorna. Men det gå bra...man går på tuvorna så klara man sig rätt bra. Vart bara runt tårna som det inte riktigt va tätt så att säga ;)

Man får en känsla när man går in i skogen att här skulle det kunna bo lite...troll =) Men för tillfället äre bara älgjägarna som är i farten, dock vare inga här vi gick....tro ja......tryggande va !?! ;)


Kanske det står någe obehaligt på skylten...
Må ikke tillträdes!! 
Varning - Aliens!! 
Varning för svampens näste!!
Eller ä dom så lömska det står välkommen...hmmm...våga inte kolla =)



Men man möttes fort av svamp, överallt...dock vet jag inte om jag vill äta nån av dom =)


... men lite fina är dom allt... 


Fascinerande att dom kan växa överallt, dom har som ingen begränsning...vill dom så kan dom. Kanske man ska lära sig någe av dom....



 Um...skop svamp ??? Den lär juh samla bra med vatten skulle jag tro....


Liten röd liten söt svamp, fanns en ljus orange också. Kändes som man inte helt vill äta dom men ...bruka dom inte ha vita prickar ??? Eller äre en annan svamp jag tänker på.....ååå, jag ä så dålig på svamp....


Dagens skörd så att säga, två korgar fulla med lite smått å gött =) Här ska hem och pyntas lite...


Svälvfallet hade vi juh full i faan vovven med oss, hyper som alltid =)



Överst på kullen på väg hem, kommer jag fortsätta så här kommer jag juh faan gå ned i vikt...ojoj =)


Badar vovven på G!!




Ja, börjat pynta min kruka med en gran, lingonris, mossa, svamp men jag ska på måndag köpa en ljung å sätta i. Fundera på om man skulle målat några stenar också....hmm.....jag behöver verkligen fara till skogen imorrn igen. Jag bär å Erik ta den vilda saken....


Mja, va tycks!?!...
Bron är juh inte klar än man var dag kommer vi ett steg närmre. Tog bort pappret från golvet, ska måla räcket så fort det är lite torrare. Men för den delen kan jag juh börja pynta lite =) Snart ska ljus slingan också hängas fram...tjohoooo.... ;) Börja ni känna att det är jul snart? Nä, som vanligt äre bara jag, förstår varför ungar gilla mig...jag växer aldrig upp ;)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...