söndag, juli 10, 2011

Semester....Nysele....

 ...än fast det är semestervecka innebär det inte man får hänga med arslet och  slöa. Nej då, en dag gick åt att fara hem till mor och far och byta oljefilter, olja, luftfilter, bränslefilter och bromsklossar bak. Man beräknar det ska ta nån timme men i själva verket tar det TIIIIMMMMMAAAAARRRRR!!!! 


För den bilden vi har är en gammal skruttig bil som inte vet sitt bästa. Om han inte sköter sig kommer vi faan köra traktorn över den bara för att vi kan. Å se hur mycke den då skrattar!!!


Här byter vi broms klossar men oket vill inte vara med, pinnen som ska fara in och ut hur lätt som helst sitter rostat. Bult jäveln gick juh också av så nu försöker dom få ut pinnen. 
Dom värmde, använde kryp olja, hamra...hacka...ja allt. Efter nån timme kom pinnen ut och pappa fick fixa en ny till oss =) Bra att ha pappa tillhands.. allt går att fixa om man bara vill och är finurlig =)



Tog kort på när dom höll på värma men kameran tyckte att den lågan var svår att focusera på så alla dom bilderna vart apa.. =/ Men hamra kan man ta kort på ;) 
Jag gjorde som ingen nytta när dom höll på med oket så jag gick ut och tog lite kort på omgivningen....



Moster BG's sommarstuga har blivit riktigt fin...




Mamma och pappas hus, blomkruka och så stubben dom har väderstation på....samtidigt jag satt här och tog kort såg jag en sak....



 En stooooor trollslända, de sägs dom går upp på land för att dö så jag antar...R.I.P.....



Mamma har många fina blommor runt sitt hus som jag passa på att fotografera lite....fråga inte om namn för jag ha noll koll =)



Dahlia kanske !?!



Tog några somriga och fina kort på mamma och pappas hus....



Iza fick sitta ensam i buret för första gången, hon YYYYYYYLA som en varg i 1-2 timmar men sedan lugna hon ned sig. Hon yla när hon inte såg oss men sedan gick juh jag runt överallt å då vare bra igen.....







Mmmmm...pappas båt.....vet icke varför han ska ha detta åbäke men ok. Det är upp till han =)






Riktigt fina är dess, jag fick sån här blomma av mor och far förra året...*host*....den ä väll sä gött som dö ;)



Moder oder, se ni några gröna fingrar?? =)




Stornäs!

Tillbaks till stornäs, här se vi både två ungar körandes shoppern och så en Maja som kör sin nya drake. Henrik och Erik står å språkas lite =)



Svalkar skönt vid vattnet...




*Bruuuuum*
Den gick upp och ned för stornäsbacken så de braka om det ;)



Ufo!?!?! ;)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...