lördag, juli 09, 2011

Semester......

 ...äntligen vare dags för en semestervecka för Erik vilket bruka betyda att även jag får en veckas semester. 


Tog veckan efter Midsommar så på Lördagen där va man lite bakis å lite trög. Allmänt lite städa, plocka bort, käka och såg en massa Walt Disney filmer. De va som hjärnan inte riktigt fungerade än fast jag sluta dricka tidigt. Som värdinna kan jag inte dricka på midsommar för man ska fixa mat och lekar. Men jag hade så himla kul ändå så det gör verkligen inget...jag får supa nån annan dag ;)


Såg till att verkligen ta igen sig för Söndagen skulle gå åt att packa bilen och sen köra ett antal mil....
Hade juh Marre mupp som skulle åka hem med oss på Söndagen och jag vill påstå att vi va en FULL PACKAD bil när vi for. Marre fick sitta fram med typ INGET!!! benrum alls ;) Bak satt jag med kisses transport bur i knä och Iza på sidan om mig. Plus kylbagar och sånt =) Det va första gången Myst och Iza åker bil tillsammans så jag ville sitta bak med dom bara för att se dom kan uppföra sig. Det gick riktigt bra, inge gnabb alls...jag ha helt underbart snälla djur.....


Marre gosa lite med Iza...knä vovve. Skulle vilja se hon få plats med Bonzo så ;) 



Dumpa av Marre i Stensele och gosa lite med Bonzo....fortsatte till stornäs....


Väl framme i Stornäs hade det börja mörkna av lite, på kvällen dök kameran fram...å...vill ba visa den otroligt underbara vyn från Stornäs...här vill jag leva, här vill jag dö....de är här jag har mitt hjärta =)



Kvällen vart riktigt lila aktig...



Farsans pumphus, tog mig ett tag att se men det saknas träd ;)



Medans vi var där själv så kunde man ha Iza springandes själv.....lydig vovve som inte stack iväg på ett nytt ställe.



Va riktigt sugen på mamma & pappas rabarber...eller ja.....vad som fanns under dom ;)



For och kollade runt lite, eftersom man är så sällan där händer det riktigt mycke mellan gångerna så första dagen går ut på att bara gå runt...runt....runt och hitta nya saker.
Hos Henke hitta vi träd borta och en ...en....norrländsk gunga =) Vem faan behöver köpe saker när man ha skogen att tillgå =)



Vovve vart sugen att testa vattnet borta hos Henke men hon ångra sig...kallt ....



Vi gick och fundera vad tusan han höll på att bygga här...Bastu?!?! men fick till svar sedan att det va som ett gäst hus som kommer användas av ungarna också =)



Toan är tillbyggd och inredd, nu ska den bara målas...blir ett riktigt snyggt hus detta ....



Eriks huse ta också form, med både färg å bräder blir detta också riktigt snyggt. Tjohoo....kul att se saker förändras =)



Vovven hittade en brygga att traska runt på....



...hon hoppa int i men glad är jag för det annars vare väll jag som fick offra mig =)


Japp japp....så här ska det se ut på en semester vecka =)


Vovve vart som vanligt galen...vågorna kom juh in mot henne och hon fick tuppguck. Älska att skälla och tugga vatten.... tokigare vovve får man söka efter =)





Mäh, någe sa plask...å de va så långt ut...vad att görra!?!...jo, skälla lite mer =)





Panorama vy från bryggan.....härligt nalta =)



Skruttungarna kom på kvällen och bestämde sig för att bada....BUUUURRRRR!!!!!!



Fråga om det va kallt???
 - Nej då, inte alls kallt. säger vi att det är kallt får vi inte bada ;) 



Vadå smygreklam ;)




Lilla Viktor är inte gammal här, det är Henrik och Lindas 4 barn. Han föddes den 22 Juni på Lycksele BB, kan inte fatta att något så litet kan bli så stort. Vilken liten skrutt =)



Henke och Erik tar sig en Whiskey.....jag...njaaa....det var för nära inpå midsommar =)



En liten ängel....



Izze....en liten buse =)



Bara en liiiiiiten kram ;)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...