torsdag, juli 14, 2011

Det som skulle vara så lätt....

.... helgen var var som vanligt men kvällarna var kalla och det va väll tur det. Kändes ett tag där som man skulle mer eller mindre dö en skvätt.Värmen är väll kanske inte min favorit men min lilla kisse Myst verka stormtrivas =)


<  ---- Hårboll!?!?!


Har börjat att ta ut Myst med bara själva selen å så 2 meters snöre bakom. Hållet inte i själva snöret utan hon kan lunka runt själv. Men fördelen är att när jag tappa bort henne kolla jag vart snöret är =) Gatt jaga fatt på hunden en dag här å så när jag kom tillbaks kom jag på att Myst var juh ute....kollade runt mig men såg ingen katt men så plötsligt såg jag en repstump.....aha....katt i träd ;)


Hon är så snäll så jag tro inte hon skulle fara allt för långt men är rädd hon kan bli skrämd eftersom hundarna i andra huset är inte van katt på samma sätt som Iza är. När kisse är ute är det ingen leksak..inget man jagar och Iza lyder. Hon lukta på Myst och sen äre bra, kutar Myst iväg så bryr sig inte Iza....hon vet hon får int. Är jätte glad för dom kommer överens så bra!


Svärfar och Fie va också ute och fixade lite, tror dom höll på slåttes maskin...någe som gått sönder ...




I fredags skulle Andre och Klas flytta över motorn från den gröna Audin till den vita Audin. Ha man tur ska man tydligen klara detta på 4 timmar men är man Andre och har hans tur tar det EN HEL HELG!!!! =)
Förutom Erik, Iza, Andre, Klas så är en av Andres småbröder här..... intresserad av vad storebror gör. Den andra lille brodern är inne.....hur många bröder ha han kan man undra....nästan ett fotbolls lag ;)




Det verka juh som att dom vet vad dom gör än fast dom inte riktigt är överens alla gånger ;)




Iza, jag och Erik skulle juh fara och bada där på kvällen så vi va inte där allt för många timmar. Men roligt att se ungdomar som inte ha jobb skaffa sig jobb ;))) Iza vrider av sig nacken också ;)




Tage och Karin ha en riktigt fin trädgård med många typer av blommor och blad. Hon skulle gärna få komma till oss när vi är klar med huset och fixa lite....




Dags att lyfta ut motorn från den vita....so far so good ;)




...eller!?!?!...




Vart och badat och tusan va kul det var, Iza fick faan fnatt och skulle ha tag i mig som badade. Hon skällde...pratade vatten....plaska och hoppa som en jävla känguru. Åååå så trist vi inte hade kameran då men jag va rädd att få vatten på den som hon studsa runt och va allmänt tokig..... Lämna henne i bilen medans vi for en andra gång och titta på grabbarna. Hon somnade dessutom ;)






Riktigt fint....blomma.....någe....=)




Blir mer och mer vanligt att man av gamla saker gör blomkrukor att ha ute på gården. Jag ha mina ideer om vad jag ska ha när vi är klar med gräsmattan.....den dagen den sorgen ;)




Kvällens kyla gör att blommorna drar ihop sig...vacker ändå...






Tage kom också ut och hjälpte till lite med bilens olika delar....






Man kan tydligen ha olika ställningar på bilen också ;) Tack Klas för att du lärde mig detta ;)




Alltså jag vet att bilen står med sina hjul på en säker sak men jag blir ändå nervös när jag ser nån ligga UNDER bilen och så en annan nöt PÅ bilen....  : S




Gröna ärtan få göra lite nytta nu och då =)




Lördagen kom och Andre höll fortfarande på med bilen, vi for dit för att om man kunde va till nån hjälp alls. Ja, jag for dit för att håna Andre ;) Tobbe och Malin kom också dit....um...Malin somnade ;)




Tobias....en av Andres bröder kom för att hjälpa till han också. Men fler hjärnor så kan det juh inte gå fel va... dessutom ä juh Tobbe elektriker så han kanske förstår lite om varför bilen inte gnistar.... Vid detta laget har jag suttit i Andres bil och vridit på och av tändningen en miljon gånger.....




Tycker fortfarande han ska göra som Tobbe sa...sätt den svart/gröna huven på den vita bilden ;)








Lite ljusare och varmare ute nu så nu är blomman utslagen...ha ni märkt att alla mina blommor heter blommor och inget namn ;) Kan juh faan inga namn på blommor.....*host*.....detta är ett fint exemplar av Humpusfritatus muntus!?!?!?!? ;)




På baksidan av Tage och Karins hus så får vi denna vy...inte illa va =)



MÄÄÄÄH!!!!! Andre då, är det så här man behandlar sin skoter. Kul att få bort den när snön kommer, kommer ha växt fast =)

Söndagen kom och så kom Andre för då spann pärlan igång, den lät bra mycket bättre med denna motor än förra motorn. Han gjorde nog ett bra val men ett tag där så fundera dom på om dom skulle skrota hela bilen. Men du se...skam den som ger sig...nu funkar juh pärlan som den ska. Nu kan du tukta skiten ur den också ;)

Hojt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...