lördag, juli 16, 2011

Grattis på Bröllopsdagen.....

.... tänka sig att för många många år sedan träffades jag och Elina för första gången på en taxi. Hon hade flyttat tillbaks med sin mor från Monaco och bodde inte alls långt från mig. Första skoldagen för henne höll hon på indragen i ett så kallat "fel gäng" så jag å Nilsen drog henne till oss istället ;) 

Ångrade aldrig beslutet för Elina kom att bli min bästa bästa vän. Den man kan säga allt till och som inte dömmer, den man kan släppa ut all sin aggro på å i slutändan le för hon bara sitter å flinar. Vet inte vad som skulle vart av mig om inte hon funnits för hon höll mig många gånger i strama tyglar så man inte gjorde. fel. Tro inte ens hon vet att hon gjorde det men hon fanns alltid där men en öppen famn =) Roligaste med en sån vän är att man kan sitta i ett å samma rum och inte säga någe så plötsligt börja man asgarva, avsluta varandras meningar och bara allmänt ha koll på varandra =)



Elina fick utstå mina vansinniga pojkbegär och jag fick stå ut med hennes totala förvirring. Jag är impad ibland hon hitta sin egen navel =))))  



Än fast vi flyttat till olika städer håller vi alltid kontakten. Inte ovanligt vi pratar i 3-5 timmar per gång. Mna har så mycket att säga och man vet att känner man sig nere, känner man sig förvirrad...ring Elina. Antingen blir man mer förvirrad eller så får man en lampa tänd =)


Följer hennes bravader än fast jag inte kan vara där för att se dom alla men på någe sätt är man set ändå. Kan förstå varför folk som träffar henne faller pladask för hennes humor. Man får inte en tråkig stund med henne i närheten...


Vi känt varandra nu i20 år och känner att hon må förändras på utsidan men i själen är hon gamla vanliga Elina. Så skönt att ha en vän som alltid är sig själv och ingen annan.....


Under tiden vi gick skolan i Storuman träffade hon sin nu MAN Tommy Ebbestål (vilhelmina bo), ja.....någe dom inte visste då. Vart bra kompisar och på den vägen äre... =) Faan va gammal jag känner mig....va med när ni träffades för första gången också....å hua....ja måste va gammal =)



Att hitta nån som är lika knasig som Elina trodde jag skulle va heeeelt omöjligt men hallååå, Tommy var en sån kille. Vi måste vart blinda från början som inte såg det.....


  

Har aldrig förstått er smak i kläder ibland men vad gör väll det när man har kul och för ni som inte vet.... dom ser inte ut så här heeeeeela dagen. Bara när dom blir extra vilda ;)


Ett till intresse förutom att klä ut sig i konstiga kläder och fara på konstiga fester ;)))) så har ni viljan att fara och se saker. Nyfikenheten i er båda är enorm och jag kan verkligen tänka mig att ni fått sett mycket. Men tusan....ni ha inte sett hälften än.... 



... nu kommer ni få se världen som Fru och Herr. Tänka sig att ni gått från bekanta i Storuman till gifta i Uppsala, steget är enormt och vem kunde ana. Inte faan kunde spå brädan tala om detta...neeeeej, hon snacka om en massa om nån Gina men inget om nån Tommy. Tror mitt sovrum henne hos föräldrarna fortfarande är hemsökta..*suck*...


Jag önskar verkligen att jag kunde delat denna lyckliga dag med dig Elina och Tommy. Men du vet jag älska dig mest av allt i världen och du kommer alltid att va min polare pär...så att säga =) Jag hoppas du får en helt underbar dag med familj och vänner, jag kommer komma men några veckor försenat så vi få ha en liten fest då också ;)

Grattis till brudparet...
Elina & Tommy!

1 kommentar:

Monica sa...

Ohh, vilket fint inlägg om E & T!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...